Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ائتلاف اروپایی علیه ممنوعیت خودروهای احتراق داخلی

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۲:۵۲ | کد خبر: CP- ۲۰۵۴۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
آلمان با همراهی ایتالیا و چند کشور اروپای شرقی ائتلافی را علیه قانون ممنوعیت فروش خودروهای با موتور احتراق داخلی از سال 2035 تشکیل داده است.

به گزارش خودروپرس، وزرای حمل و نقل آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان، رومانی، مجارستان و اسلواکی روز دوشنبه گردهم آمدند تا درباره طرح‌های اتحادیه اروپا تبادل نظر کنند.

ولکر ویسینگ وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه با تأکید بر مخالفت کشورش با طرح ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراق داخلی از سال 2035 گفت که این طرح نیازمند تغییرات فوری است.

وی اظهار داشت که کشورهایی چون ایتالیا، لهستان، جمهوری چک و ... نیز با کشورش درباره موضوع کنار گذاشتن خودروهای احتراق داخلی هم‌نظر هستند.

ویسینگ خاطرنشان کرد کشورهای ائتلاف خواهان آن هستند که از سال 2035 به بعد دسته جدید و مستقلی برای خودروهای احتراق داخلی که بتوانند برپایه سوخت‌های سنتزی و کربن خنثی به حیات خود ادامه دهند، تعریف شود.

وی در این رابطه گفت: "ممنوعیت کامل موتورهای احتراقی در زمانی که می‌توانند همچنان به حیات خود ادامه دهند یک رویکرد اشتباه به نظر می‌رسد."

براساس این گزارش، قانون CO2 که ابزار اصلی اتحادیه اروپا برای تسریع حرکت به سمت خودروهای الکتریکی است اوایل ماه جاری پس از مخالفت لحظه آخری از طرف آلمان به حالت تعلیق درآمد.

این امر باعث غافل‌گیری سیاستگذاران در بروکسل و سایر کشورهای عضو شد چرا که اعضای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپایی سال گذشته بر سر این قانون به توافق رسیده بودند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ائتلاف اروپایی علیه ممنوعیت خودروهای احتراق داخلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است