آمارهای انجمن خودروهای سواری چین نشان میدهد که تسلا در ماه فوریه 74 هزار و 402 دستگاه خودروی ساخت شانگهای را به فروش رسانده که 31.65 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان میدهد.
این آمار همچنین 12.6 درصد بیشتر از ماه ژانویه است، زمانی که خودروساز آمریکایی 66 هزار دستگاه خودروی الکتریکی مدل 3 و مدل Y ساخت چین را تحویل داده بود.
این در حالی است که شرکت رقیب آن BYD ماه گذشته در مجموع بیش از 191 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و هیبریدی را به فروش رساند.
تسلا پیشتر برنامهریزی کرده بود که نرخ میانگین تولید هفتگی خود در کارخانه شانگهای را به 20 هزار دستگاه در ماههای فوریه و مارس برساند.
همچنین براساس آمار بانک بینالمللی بازرگانان چین، سهم بازاری تسلا در بخش خودروهای با انرژی جدید چین که شامل خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین است در ماه فوریه با 1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 9 درصد رسید.
در عین حال سهم بازاری BYD با افزایش 10 درصدی به 37 درصد رسید.
با افزایش رقابت تسلا قصد دارد صادرات خود را افزایش داده و وارد بازارهای جدید شود. در همین راستا این شرکت فروش خودرو در تایلند را آغاز و در ماه فوریه نخستین ایستگاه سوپرشارژر خود را در این کشور دایر کرده است.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان