Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کرایه تاکسی هوایی در دبی گران‌تر از لیموزین!

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۰۹:۳۹ | کد خبر: CP- ۲۰۴۲۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
حاکم دبی اعلام کرد که طرح احداث ایستگاه‌های تاکسی هوایی در این شیخ‌نشین تصویب شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا سال 2026 اجرایی شود.

به گزارش خودروپرس، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در توییتی نوشت که روز یکشنبه با حضور در اجلاس جهانی حکمرانی (WGS) طرح احداث ایستگاه‌های تاکسی هوایی موسوم به ورتیپورت (vertiport) را تأیید کرده است.

به این ترتیب دبی ظرف سه سال آینده چهار ایستگاه تاکسی هوایی را در فرودگاه بین‌المللی، مرکز شهر دبی، پالم جمیرا و دبی مارینا راه‌اندازی خواهد کرد.

براساس ویدیویی که توسط حاکم دبی منتشر شده است این شیخ‌نشین با شرکت‌های بین‌المللی اسکای‌اسپورت اینفراستراکچر (Skyports Infrastructure) و جوبی اویشن (Joby Aviation) برای طراحی و توسعه زیرساخت‌های تاکسی هوایی تا سال 2026 همکاری خواهد کرد.

در این ویدئو، تاکسی‌های هوایی برقی ساخت شرکت جوبی اویشن (مستقر در سانتا کروز کالیفرنیا) از کنار مکان‌های دیدنی محبوب دبی مانند برج خلیفه، دبی فریم و برج العرب عبور می کنند.

در همین حال احمد بهروزیان یک مقام اداره حمل و نقل امارات گفت که این طرح مراحل اولیه را می‌گذارد و دبی هنوز قراردادی با شرکا به امضاء نرسانده است.

بهروزیان با اشاره به چهار منطقه‌ای که میزبان ایستگاه‌های تاکسی هوایی خواهند بود، افزود: "ما معتقدیم که این مناطقی جذاب با مراکز تجاری و گردشگری هستند و می‌توانند تقاضای قابل توجهی را ایجاد کنند."

به گفته وی نرخ کرایه تاکسی‌های پرنده «در محدوده خدمات یک لیموزین در دبی و شاید اندکی بالاتر باشد.»

در حال حاضر نرخ کرایه لیموزین در دبی دست کم 30 درصد بالاتر از کرایه تاکسی‌های معمولی در این شهر است. تاکسی‌ها حداقل کرایه 3.25 دلار را از مسافرات دریافت می‌کنند و به ازای هر کیلومتر نرخ آنها 0.50 دلار است.

طبق این گزارش، نمونه اولیه ساخت جوبی می‌تواند با هر بار شارژ بیش از 240 کیلومتر پرواز کند، مسافتی که ابوظبی و سایر مناطق کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این تاکسی هوایی به صورت عمودی نشست و برخاست می‌کند، در حالی که روتورهای آن در هنگام پرواز به سمت جلو متمایل می‌شوند حداکثر سرعت این وسیله 320 کیلومتر بر ساعت است.

گفتنی است چندی پیش نیز خودروی پرنده ایکس‌پنگ چین با عنوان«X2»  نخستین پرواز خود در آسمان دبی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

منبع: AP

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کرایه تاکسی هوایی در دبی گران‌تر از لیموزین!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است