به گزارش خودروپرس، نشریه خبری ژاپنی آساهی شیمبون با اعلام این خبر نوشت: این پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی، هزینه و قیمت خودروهای برقی آینده این خودروساز را نیز کاهش خواهد داد.
این گزارش میافزاید تصمیم ساخت این پلتفرم بخشی از استراتژی تویوتا برای آغاز تولید انبوه خودروهای الکتریکی است، چرا که این برند ژاپنی رشد سریع تقاضای مصرفی برای خودروهای تمام الکتریکی را با توجه به افزایش شدید قیمت بنزین پیشبینی میکند.
نکته قابل توجه انتشار این خبر دقیقاً پس از استعفای آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا و جایگزینی وی با کوجی ساتو رئیس لکسوس است.
این میتواند نشاندهنده تغییر یک الگو در تویوتا باشد؛ شرکتی که همواه پیشتاز فناوری پیشرانه پاک بوده اما به خاطر عدم علاقه تویودا به خودروهای تمام برقی از قافله ساخت پیشرانههای تمام الکتریکی عقب افتاده است.
استراتژی ساخت یک پلتفرم جدید و اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی و تمرکز فزاینده بر روی چنین خودروهایی، این غول خودروسازی ژاپن را در معرض رقابت مستقیم با شرکت تسلا رهبر بازار خودروهای الکتریکی قرار خواهد داد.
طبق این گزارش تویوتا درصدد است با ساخت یک پلتفرم ساده و تمام الکتریکی نظیر کاری که تسلا صورت میدهد هزینههای خود را پایین بیاورد.
این پلتفرم میتواند شبیه یک تخته اسکیت بوده و برای تولید خودروهای الکتریکی ایدهآل باشد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان