Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دیدار مدیر تسلا با مقامات ارشد دولت بایدن

یکشنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۴:۳۸ | کد خبر: CP- ۲۰۳۶۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
ایلان ماسک مدیر تسلا اخیراً در دیدار با دو مقام کاخ سفید در مورد افزایش تولید خودروهای الکتریکی آمریکا به گفتگو نشست.

به گزارش خودروپرس به نقل از رویترز، ماسک با دو مقام کاخ سفید در واشنگتن ملاقات کرد تا در مورد چگونگی افزایش تولید خودروهای الکتریکی آمریکا گفتگو کند.

کاخ سفید روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد مدیرعامل تسلا روز جمعه با جان پودستا، مشاور ارشد رئیس جمهور جو بایدن در زمینه نوآوری انرژی پاک و میچ لندریو که بر امر سرمایه گذاری در زیرساخت ها نظارت دارد، ملاقات کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: این نشست بر این موضوع متمرکز بود که لایحه زیرساخت دو حزبی و قانون کاهش تورم چگونه می‌توانند خودروهای الکتریکی را پیش ببرند.

لایحه زیرساخت 1 تریلیون دلاری دو حزبی در نوامبر 2021 به تصویب رسید. این لایحه برای تامین مالی بهبود سیستم های حمل و نقل، انرژی پاک و زیرساخت های خودروهای الکتریکی طراحی شده بود. هزینه ای بالغ بر 7.5 میلیارد دلار برای ایجاد شبکه‌ای از شارژرهای EV در سراسر ایالات متحده اختصاص یافت.

دیدار ماسک و مشاوران ارشد بایدن علیرغم وجود روابط سرد بین رئیس جمهور و مدیر تسلا صورت می گیرد.

بایدن پیشتر طی سخنرانی‌های خود بارها با اشاره به خودروسازان سنتی از ذکر نام تسلا خودداری کرده بود و این بی‌توجهی، انتقاد ماسک و طرفداران تسلا را برانگیخته بود.

حتی بایدن در نشستی با حضور گروهی از مدیران اجرایی صنعت خودرو از جمله رهبران فورد و جنرال موتورز در کاخ سفید از دعوت ایلان ماسک امتناع کرد و مدیر تسلا که ظاهراً از این قضیه به شدت عصبانی بود، جو بایدن را یک «عروسک خیمه شب‌بازی» نامید.

ماسک همچنین مدعی شده بود که بایدن با آمریکایی‌ها شبیه احمق‌ها رفتار می‌کند.

در عین حال چندی قبل بیش از 33 هزار طرفدار تسلا که از رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم پذیرش جایگاه رهبری این شرکت در بازار خودروهای برقی خشمگین بودند، با امضای طوماری در سایت «change.org» از بایدن خواستند دیدگاه خود در این باره را تغییر دهد.

امضاکنندگان این طومار، جو بایدن را متهم کرده بودند که تسلا به عنوان یک شرکت غیرعضو در اتحادیه کارگری صنعت خودرو را در برابر خودروسازان سنتی دیترویت نظیر جنرال موتورز و فورد نادیده می‌گیرد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دیدار مدیر تسلا با مقامات ارشد دولت بایدن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است