Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیر ولوو تأکید کرد؛

فعلاً خبری از اتومبیل‌های تمام خودران نیست!

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۱:۰۳ | کد خبر: CP- ۲۰۳۵۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیرعامل ولوو می‌گوید هنوز راه طول و درازی برای تحقق اتومبیل‌های تمام خودران وجود دارد.

به گزارش خودروپرس، جیو روآن اظهار داشت که به رغم بلوغ این فناوری، هنوز مسیر طولانی برای تحقق رویای اتومبیل‌های خودران وجود دارد.

مدیر ولوو همچنین سیستم فعلی دسته‌بندی اتومبیل‌های خودران در 5 سطح را «بی‌معنی» تلقی کرد و گفت که ادعاهای بی‌اساس حول توسعه خودروهای بدون راننده دیگر مثل چند سال قبل ارزش سهام را افزایش نمی‌دهد.

مدیر سابق شرت دایسون در مصاحبه با رسانه‌های استرالیا اظهار داشت که تنها دو سطح از خودرانی وجود دارد: با دست روی فرمان (سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته یا ADAS) و برداشتن دست از روی فرمان (رانندگی خودران یا AD).

وی همچنین خاطرنشان کرد که فناوری خودرانی کامل در حال حاضر وجود دارد، اما مشکل مربوط به قوانین و مقررات است که در حال حاضر اجازه اتومبیل‌های تمام خودران را نمی‌دهد.

روآن گفت: "آیا رانندگی تمام خودران داخل شهری که در آن مدارس و موانع جاده‌ای وجود دارد و جاهایی که هر روز تغییرات زیادی در آن رخ می‌دهد مکان‌پذیر است؟ من فکر می‌کنم راه طول و درازی وجود دارد؟"

اظهرات روآن بازتابی از گفته‌های قبلی هاکان ساموئلسون مدیرعامل سابق ولوو در خصوص این موضوع است که اشاره کرده بود تصور عمومی از اتومبیل‌های خودران آنچنان که برخی‌ها فکر می‌کنند مثبت نیست.

بسیاری از مردم هنوز در مورد ایمنی این فناوری نگرانی دارند و با دیده تردید به آن می‌نگرند.

اما این بدان معنا نیست که ولوو توسعه فناوری پیشرفته را متوقف خواهد کرد. این شرکت همچنان در حال توسعه پشته نرم‌افزاری خود است که به فناوری رانندگی تمام خودران منتهی خواهد شد.

روآن گفت: "از نقطه نظر فناوری من کاملاً مطمئن هستم که وقتی قانون در شرایط خاص اجازه دهد ما فناوری لازم برای انجام این کار را خواهیم داشت."

ولوو اخیراً در نمایشگاه CES 2023 از پرچمدار برقی جدید خود، EX90، رونمایی کرد، خودرویی که از آن به عنوان هوشمندترین وسیله نقلیه ولوو یاد می‌شود که از فناوری‌های توسعه‌یافته با گوگل و لومینار استفاده می‌کند.

این خودرو دارای هشت دوربین همراه با ترکیبی از حسگرها - یعنی یک لیدار با برد بلند، پنج رادار و شانزده سنسور اولتراسونیک - است که همگی برای پاسخگویی و واکنش سریع‌تر از واکنش انسانی طراحی شده‌اند.

منبع: موتوروان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فعلاً خبری از اتومبیل‌های تمام خودران نیست!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است