Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به تدریج اتفاق می‌افتد؛

کاهش اتکای فورد به فناوری فولکس‌واگن

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۵ | کد خبر: CP- ۲۰۳۴۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فورد قصد دارد به تدریج وابستگی خود به فناوری خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن را کاهش دهد.

به گزارش خودروپرس، فورد و فولکس‌واگن در حال حاضر چند پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک از جمله در زمینه کامیون‎ها، خودروهای تجاری سبک و فناوری‌ خودروی الکتریکی را دنبال می‌کنند.

با این حال خودروساز آمریکایی قصد دارد به تدریج از فناوری‌ شرکت آلمانی دوری گزیده و خودروهای الکتریکی را براساس پلتفرم‌ها و فناوری‌های اختصاصی خود تولید کند.

این تغییر استراتژی فورد تنها به عملیات آن در اروپا مربوط می‌شود، جایی که فورد قصد دارد از سال 2030 فقط خودروهای الکتریکی را به فروش برساند.

«مارتین ساندرز» مدیر توسعه خودروهای الکتریکی فورد گفت: پلتفرم MEB فولکس‌واگن یک فناوری انتقالی برای این شرکت (فورد) بود. این پلتفرم تقریباً دو سال در زمان توسعه فورد صرفه‌جویی کرد، اما شرکت اکنون در حال سرمایه‌گذاری سنگین برای ساخت پلتفرم الکتریکی اختصاصی خود است.

با این حال تا زمانی که کار ساخت و توسعه پلتفرم جدید به پایان برسد، فورد همچنان خوروهای الکتریکی را براساس پلتفرم MEB فولکس تولید و به فروش خواهد رساند.

این به نوبه خود نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است و بر این اساس فورد حدود 2 میلیارد دلار در کارخانه خود واقع در شهر کلن آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا این کارخانه را برای خودروهای مبتنی بر MEB آماده کند.

نخستین مدل فورد تحت فناوری فولکس‌واگن در طول سه ماهه اول سال جاری وارد بازار خواهد شد که طبق شایعات به شکل یک کراس‌اور کامپکت در سگمنتی مشابه با فولکس واگن ID.4 خواهد بود.

حدود یک سال بعد نیز یک «کراس‌اور اسپرت» دوم با تولید برنامه‌ریزی‌شده در کلن به این مجموعه خواهد پیوست.

تا آنجا که به کارخانه فورد در والنسیا مربوط می‌شود این کارخانه نیز دستخوش تغییر و تحولات بنیادی خواهد شد. کارخانه والنسیا در حال حاضر S-Max و Galaxy را تولید می‌کند اما این دو MPV به زودی متوقف خواهند شد.

فورد در نظر دارد این سایت را به تولید خودروهای الکتریکی تعریف‌شده با نرم‌افزار براساس پلتفرم اختصاصی خود برند تبدیل کند. خودروهای تولیدی والنسیا از فناوری MEB استفاده نخواهند کرد و در اواخر دهه جاری وارد بازار خواهند شد.

منبع: موتوروان

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش اتکای فورد به فناوری فولکس‌واگن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است