Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت بزرگ‌ترین مرکز محاسبات خودران چین

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: CP- ۲۰۳۱۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
استارتاپ چینی «Haomo» از بزرگ‌ترین مرکز محاسبات رانندگی خودران در کشور چین رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، هنگامی که شرکت خودروسازی ایکس‌پنگ در اوایل آگوست گذشته اعلام کرد که بزرگ‌ترین مرکز محاسبات رانندگی خودران چین را ساخته است احتمالاً پیش‌بینی نمی‌کرد که یک استارتاپ محلی ناشناخته پنج ماه بعد تأسیسات مشابه و قدرتمندتری را احداث خواهد کرد.

شرکت «Haomo.AI Technogy» مستقر در پکن و تحت حمایت گریت وال موتورز اخیراً از بزرگ‌ترین مرکز محاسبات خودران چین با عنوان «MANA OASIS» رونمایی کرد.

این مرکز محاسباتی که با همکاری «Volcano Engine» - یک پلتفرم خدمات ابری متعلق به بایت‌دنس - راه‌اندازی شده است دارای قدرت محاسباتی 670 فلاپس (PFLOPS) است.

پیش از ساخت این مرکز، قدرتمندترین مرکز محاسبات رانندگی خودران در چین «Fuyao» نام داشت که با مجموع قدرت محاسباتی 600 فلاپس توسط ایکس‌پنگ بر روی پلتفرم محاسبات ابری علی‌بابا ساخته شده بود.

ایکس‌پنگ در آن زمان اعلام کردکه با پشتیبانی Fuyao، مدل‌های هسته خودران این شرکت 170 برابر سریع‌تر آموزش داده می‌شوند و زمان آموزش از 7 روز به یک ساعت کاهش یافته است.

در بین خودروسازان چینی، ایکس‌پنگ به عنوان شرکتی با قوی‌ترین قابلیت‌های خودران شناخته می‌شود در حالی که در مقام مقایسه Haomo تنها یک شرکت نوپا و نوظهور است.

این شرکت واحد رانندگی خودرن گریت وال موتورز بود که در نوامبر 2019 به یک شرکت مستقل تبدیل شد. تیم اصلی آن تا حدودی از اعضای تیم تحقیق و توسعه رانندگی هوشمند گریت وال موتورز و بخشی از شرکت‌های فناوری بایدو و هواوی تشکیل شده است.

در حالی که Haomo به اندازه ایکس‌پنگ معروف نیست اما توسط برخی تحلیل‌گران به عنوان یک شرکت چینی که می‌تواند تسلا را در فضای رانندگی خودران به چالش بکشد، شناخته شده است.

این شرکت که سه سال پیش تأسیس شد، بر فناوری هوش مصنوعی رانندگی خودران تمرکز دارد و محصولات آن اکنون به طور گسترده در وسایل نقلیه لجستیکی و همچنین خودروهای سواری استفاده می‌شود.

به گفته Haomo تا انتهای سال 2022 سیستم دستیار راننده نسل سوم این شرکت (HPilot) در بیش از 20 مدل نصب شده و به کاربران در پیمودن بیش از 25 میلیون کیلومتر کمک کرده بود.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت بزرگ‌ترین مرکز محاسبات خودران چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است