به گزارش خودروپرس، بنتلی، استون مارتین و رولزرویس اخیراً به سمت تولید مدلهای شاسی بلند رفتهاند و فراری نیز با خودروی شاسی بلند «پورسانگ» خود به این فهرست ملحق شده است.
در عین حال مک لارن نیز به طور جدی در اندیشه تولید چنین خودروهایی است.
با این حال به نظر میرسد که بوگاتی دست کم طی 10 سال آینده قصدی برای پیوستن به این خودروسازان لوکس ندارد.
«میت ریماک» مدیرعامل بوگاتی اخیراً در مصاحبهای با مجله آلمانی «Automobilwoche» با اشاره به این مطلب اظهار داشت که در استراتژی 10 ساله این برند، تولید مدل شاسی بلند یا یک خودروی الکتریکی جایگاهی ندارد.
هرچند خودداری از تولید شاسی بلندها عجیب به نظر نمیرسد، اما عدم ورود به بازار خودروهای برقی در برههای که تقریباً کلیه خودروسازان مترصد ورود به این بازار هستند، مایه تعجب است.
به علاوه بوگاتی در حالی از تولید خودروهای الکتریکی تا سال 2032 خودداری میکند که اغلب برندهای خودرویی قصد دارند تا آن زمان تولید خودروهای موتور احتراق داخلی را دست کم در برخی بازارهای کنار بگذارند.
اما با وجود نادیده گرفتن خودروهای الکتریکی ظاهراً بوگاتی نمیتواند با توجه به قوانین سختگیرانه زیستمحیطی به طور 100 درصد از برقی شدن دوری کند.
به همین دلیل احتمالاً این شرکت تصمیم گرفته تا موتور W16 را از میسترال رودستر کنار بگذارد یا اینکه صحبتهایی مطرح است که جانشین بوگاتی شیرون با پیشرانه هیبریدی یا یک موتور احتراق داخلی کوچک به جای موتور W16 عرضه خواهد شد.
به گفته بوگاتی جانشین شیرون با موتور جدید در سال 2024 عرضه خواهد شد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان