به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی روز جمعه اعلام کرد نسل جدید خودروهای برقی که قرار است در سال 2025 عرضه شوند به باتریهای استوانهای مجهز خواهند شد.
این باتریها در شش کارخانه و توسط شرکایی چون CATL و EVE Energy چین ساخته خواهند شد.
بامو اعلام کرد که تاکنون قراردادهای چند میلیارد یورویی را با CATL و EVE برای تولید پیلهای باتری در چهار کارخانه در چین و اروپا منعقد کرده و به علاوه در پی شرکایی جهت ساخت دو کارخانه دیگر در آمریکا و مکزیک است.
این شرکت با بکارگیری پیلهای استوانهای قصد دارد از پیلهای منشوری که تاکنون در باتریهای خود مورد استفاده قرار داده صرفنظر کرده و مسیری مشابه با باتریهای استوانهای 4680 تسلا را در پیش بگیرد.
نسل جدید باتریهای بامو از نیکل و سیلیکون بیشتر و در عین حال کبالت کمتر استفاده خواهند کرد که به افزایش 20 درصدی چگالی انرژی، سرعت شارژ بیشتر تا 30 درصد و برد طولانیتر خودرو در مقایسه با نسلهای گذشته منجر خواهد شد.
یک سخنگوی CATL در ماه می به رویترز گفته بود که از سال 2025 این شرکت پیلهای استوانهای را برای بامو تأمین خواهد کرد، اما خودروساز آلمانی در آن زمان این خبر را تأیید نکرده بود.
همچنین در ماه آگوست نیز رویترز گزارش داد که EVE قرارداد تولید پیلهای استوانهای را با بامو امضا کرده است.
تمایل به باتریهای استوانهای در حالی است که باتریهای منشوری (که مستطیلیشکل هستند) به رایجترین نوع باتری خودرو طی دو سال گذشته تبدیل شدهاند، چرا که میتوانند فضای کمتری را اشغال کرده و در هزینهها صرفهجویی کنند.
اما مدافعان باتریهای استوانهای معتقدند که این پیلهای جدید و بزرگتر به دلیل پیشرفتهای صورتگرفته در چگالی انرژی مقرون به صرفهتر از مدل منشوری هستند.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان