Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بایدن میهمان ویژه نمایشگاه خودرو دیترویت

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۳:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۹۸۱۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای شرکت در نمایشگاه خودرو دیترویت در اواخر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خودروپرس، جو بایدن اظهار داشت که قصد دارد اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودرو دیترویت شرکت کند.

بایدن در خلال رویدادی با تأیید حضور خود در این نمایشگاه گفت: "من آنجا خواهم رفت. من علاقه‌مند به خودرو هستم همانطور که شما متوجه شدید."

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه 52.2 میلیون دلار را به یک طرح منطقه‌ای دیترویت به نام «مرکز جهانی حرکت» برای کمک به برقی و خودران شدن بخش خودروسازی میشگان اختصاص داد.

این وزارتخانه اعلام کرد به رغم بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خصوصی، "دورنمای خودروسازی منطقه دیترویت باافزایش رقابت جهانی در بازار وسایل نقلیه الکتریکی و خودران، سرعت بالای نوآوری در راهکارهای جدید حمل و نقل و نیروی کار مسنی که نیاز به مهارت‌های جدید و مستمر برای همگام شدن با محصولات و فناوری‌های جدید دارند، تهدید شده است."

در این میان کاخ سفید از یک سری سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و جدید توسط خودروسازان آمریکایی و خارجی برای ساخت کارخانه‌های تولید باتری و خودروهای الکتریکی خبر داده است.

این برای نخستین بار از سال 2019 است که نمایشگاه خودروی دیترویت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این نمایشگاه که از 17 تا 25 سپتامبر به روی عموم باز خواهد انتظار می‌رود بر روی حرکت به سمت خودروهای برقی متمرکز شود.

بایدن می‌خواهد دست کم 50 درصد از خودروهای جدید به فروش‌رفته در آمریکا در سال 2030 را محصولات الکتریکی یا پلاگین هیبریدی تشیکل دهند.

وی در زمان معاونت ریاست جمهوری در دولت اوباما در نمایشگاه خودرو دیترویت شرکت کرد و یکی از مدافعان جدی کمک‌های مالی سال 2008-2009 به جنرال موتورز و کرایسلر بود که اکنون به بخشی از استلانتیس تبدیل شده است.

گفتنی است شرکت هوندای ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که با همکاری LG Energy Solution تأمین‌کننده باتری کره‌ای یک کارخانه جدید باتری لیتیوم یونی به ارزش 4.4 میلیارد دلار را برای خودروهای الکتریکی در آمریکا احداث خواهد کرد.

همچنین طی هفته جاری تویوتا اعلام کرد که سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده خود در کارخاه باتری جدید آمریکا را از 1.29 به 3.8 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بایدن میهمان ویژه نمایشگاه خودرو دیترویت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است