به گزارش خودروپرس، مطالعهی سالانه «شاخص تجربه فناوری» (TXI) مؤسسه تحقیقاتی جی.دی.پاور نشان میدهد که برندهای کرهای بالاترین رتبه را از لحاظ نوآوریهای فناوری در سال 2022 به خود اختصاص دادهاند.
جنسیس که قبلاً در «مطالعه قابلیت اطمینان خودرو» نیز پیشتاز شده بود، با امتیاز شاخص نوآوری 643 (در مقیاس 1000 امتیازی) در دسته خودروهای پریمیوم در صدر مطالعه TXI آمریکا قرار گرفت.
این برند لوکس کرهای توانست در جدیدترین مطالعه جی.دی.پاور بالاتر از رقبایی چون کادیلاک (584) و مرسدس بنز (539) قرار گیرد.
در عین حال در دسته خودروهای بازار انبوه نیز دیگر برندهای کرهای هیوندای (امتیاز 534) و کیا (495) بالاترین رتبه را به خود اختصاص دادند. این دو تنها برندهای اصلی هستند که از میانگین امتیاز شاخص نوآوری (486) فراتر رفتهاند.
بوییک (482)، جیامسی (482) و سوبارو (482) در رتبههای بعدی بازار انبوه قرار گرفتند.
نکته قابل ذکر این است که تسلا و پولستار علیرغم کسب امتیازات بالا در این ردهبندی لحاظ نشدند.
امتیاز شاخص نوآوری تسلا (681) بالاترین امتیاز در این مطالعه بود، اما از آنجا که این شرکت به جی.دی.پاور اجازه نمیدهد به اطلاعات مالکان در ایالتهایی که این مجوز طبق قانون مورد نیاز است دسترسی داشته باشد لذا در رتبهبندی محسوب نشده است.
مطالعه TXI آمریکا که مکمل «مطالعه کیفیت اولیه» (IQS) و «مطالعه عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو» (APEAL) جی.دی.پاور است، میزان تأثیرگذاری هر برند خودرویی در ورود فناوریهای جدید به بازار را اندازه میگیرد.
پاسخهای مطالعه اخیر از حدود 84 هزار مالک خودروهای جدید مدل 2022 پس از 90 روز از مالکیت خودرو بین فوریه تا می سال جاری جمعآوری شد.
همچنین این مطالعه نشان داد که قابلیت خواندن اثرانگشت مشکلسازترین ویژگی در بین فناوریهای تحت بررسی در نظرسنجی بوده است.
این قابلیت که امسال برای نخستین بار به مطالعه اضافه شد کمترین امتیاز رضایت کلی کاربران را به خود اختصاص داده است.
برای مشاهده جدیدترین مطالعه جی.دی.پاور اینجا را نگاه کنید.
منبع: موتور وان
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان