Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
امسال محقق می‌شود؛

بازار ۲ میلیارد دلاری امنیت سایبری خودرو

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۱۱:۵۲ | کد خبر: CP- ۱۹۷۸۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق پیش‌بینی‌ها ارزش بازار جهانی امنیت سایبری خودرو در سال 2022 به بیش از 2 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خودروپرس، پایگاه «اتوتک» گزارش داد که ارزش بازار جهانی امنیت سایبری خودرو امسال با نرخ رشد مرکب سالانه 23.3 درصد به 2.04 میلیارد خواهد رسید.

این در حالی است که ارزش این بازار سال گذشته 1.65 میلیارد دلار بود و در عین حال پیش‌بینی می‌شود که با نرخ رشد سالانه 19.5 درصد، ارزش آن در سال 2026 به 4.16 میلیارد دلار برسد.

از جمله بازیگران اصلی در بازار امنیت سایبری خودرو می‌توان به شرکت‌هایی چون آپتیو (Aptiv)، آرگوس (Argus Cyber Security)، کانتیننتال (Continental AG)، هارمن اینترنشنال (Harman International)، اینتل (Intel Corporation)، سیسکو (Cisco systems) و سیمانتک (Symantec Corporation) اشاره کرد.

بازار امنیت سایبری خودرو شامل فروش خدمات امنیت سایبری خودرو توسط نهادهای مختلف (سازمان‌ها، تاجران انحصاری و شراکت‌ها) است که به کاهش حملات سایبری و تصادفات خودرو کمک می‌کند.

در واقع امنیت سایبری خودرو به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اطلاق می‌شود که برای حفظ شرایط عملیاتی خودروها انجام می‌شود. این اصطلاح به حفاظت از کلیه سیستم های الکترونیکی، شبکه های ارتباطی مختلف، الگوریتم های کنترل و نرم افزارهای مختلف در برابر حملات مخرب، دسترسی غیرمجاز یا دستکاری‌ها اشاره دارد.

انواع اصلی امنیت سایبری خودرو عبارتند از امنیت شبکه، امنیت برنامه، امنیت نقطه پایانی، امنیت بی‌سیم و امنیت ابر.

افزایش تعداد خودروهای متصل (connected cars) به طور قابل توجهی به رشد بازار امنیت سایبری خودرو در آینده کمک می‌کند. خودروی متصل به وسیله نقلیه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند از طریق یک سیستم اتصال داخلی به اینترنت دسترسی داشته باشد.

امنیت سایبری در خودروهای متصل شامل قابلیت‌هایی است که به جلوگیری از مشکلات امنیتی رایج خودروها کمک می‌کند.

طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود در سال 2023 بیش از 350 میلیون خودروی متصل وارد جاده‌ها شوند که تقریباً معادل با 24 درصد از کل خودروها در سراسر جهان است. بنابراین افزایش خودروهای متصل باعث رشد بازار امنیت سایبری خودرو خواهد شد.

براساس این گزارش نوآوری‌های تکنولوژیکی روند اصلی کسب محبوبیت در بازار امنیت سایبری خودرو هستند. برای مثال در اکتبر 2021 شرکت تسلا فناوری جدیدی را برای اتصال خودروها با عنوان «خودرو به همه چیز» (V2X) مبتنی بر فناوری 5G راه‌اندازی کرد.

V2X یک فناوری امنیت سایبری خودروست که انتقال داده‌های تأییدشده بین وسایل نقلیه و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند. این فناوری در سرویس‌های نوآورانه V2X راه‌اندازی شده که شامل ویژگی‌های زیادی چون RAT، نمایه انتقال، حالت ارتباط و حالت حفاظت از سیگنال است.

منبع: AutoTech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازار ۲ میلیارد دلاری امنیت سایبری خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است