Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پس از ۱۳ سال؛

فروش خودروهای «سبز» هیوندای از یک میلیون عبور کرد

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۵:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۹۷۲۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
هیوندای موتور اعلام کرد که با گذشت 13 سال از ورود به بازار خودروهای سبز (green)، مجموع فروش خودروهای سازگار با محیط زیست آن از یک میلیون دستگاه عبور کرده است.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز کره‌ای خاطرنشان کرد که کل فروش خودروهای سازگار با محیط زیست (هیبریدی‌ها) در ماه جولای از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد.

به گفته این غول خودروسازی دو دو شرکت هیوندای و کیا در ماه جولای به تنهایی 28 هزار و 484 دستگاه خودروی دوستدار محیط زیست را به فروش رساند که مجموع فروش آن تاکنون را به 1.024 میلیون دستگاه رساند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این نقطه عطف پس از آن رخ داد که گروه هیوندای در جولای 2009 با عرضه مدل هیبریدی خودروی آوانته وارد بازار خودروهای دوستدار محیط زیست شد.

سهم هیوندای موتور از تولید خودروهای سبز گروه هیوندای برابر 556 هزار و 854 دستگاه است در حالی که مابقی آن به کیا اختصاص دارد.

خودروی هیبریدی Grandeur هیوندای که در سال 2013 رونمایی شد با مجموع فروش حدود 184 هزار دستگاه پرفروش‌ترین خودروی سبز این شرکت لقب گرفت.

مدل هیبریدی کیا نیرو با فروش 126 هزار و 500 دستگاه در جایگاه بعدی قرار گرفت در حالی که سوباتای هیبریدی به مجموع فروش 98 هزار دستگاه رسید.

گروه هیوندای اعلام کرد که با رشد محبوبیت خودروهای الکتریکی احتمالاً از رشد فروش خودروهای دوستدار محیط زیست کاسته خواهد شد.

ئدر شش ماهه نخست امسال هیوندای در مجموع 1.88 میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساند و به 43 درصد از هدف فروش خود برای سال جاری (4.34 میلیون) دست پیدا کرد.

منبع: یونهاپ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش خودروهای «سبز» هیوندای از یک میلیون عبور کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است