Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کانوی الکتریکی گزینه ارتش آمریکا شد

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۱:۰۴ | کد خبر: CP- ۱۹۶۶۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گرایش صنعت خودرو به خودروهای الکتریکی، دولت‌های سراسر جهان را به فناوری علاقه‌مند کرده است.

به گزارش خودروپرس، دولت‌ها برای اهداف و مقاصد مختلف به خودروها نیاز دارند و این شامل کاربردهای نظامی می‌شود.

خودروهای الکتریکی باعث ایجاد تحولات بنیادی برای کاربردهای نظامی می‌شوند و در همین راستا ارتش آمریکا به دنبال یک قرارداد جدید برای خرید خودروهای الکتریکی شرکت کانو (Canoo) است.

طبق این قرارداد کانو یک نوع خودروی الکتریکی را در اختیار ارتش قرار خواهد داد. ارتش آمریکا در حال تحقیق و بررسی است که چگونه می‌تواند این فناوری را در عملیات نظامی، حمل و نقل نیرو و موارد دیگر به کار گیرد.

براساس این، گزارش ارتش ایالات متحده به قابلیت‌های مقیاس‌پذیر و قابل انطباق فناوری و نحوه عملکرد آنها برای کاربردهای نظامی علاقه‌مند شده است.  

تونی آکویلا سرمایه‌گذار، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانو گفت: "این فرصت دیگری برای اثبات فناوری اختصاصی ماست که برای کاربردهای مختلف و محیط‌های خاص قابل تطبیق و سازگاری است."

البته این اولین پیوند کانو با دولت آمریکا نیست. ماه گذشته این شرکت از خودروی حمل و نقل مخصوص ناسا که ظاهراً تفاوت چندانی با خودروهای «لایف استایل» کانو ندارد، رونمایی کرد.

این خودروی جدید بخشی از تلاش‌های پروژه آرتمیس ناسا برای بازگرداندن فضانوردان به ماه است. کانو باید وسیله‌ای طراحی می‌کرد که بتواند نه تنها چهار فضانورد، سه خدمه اضافی و یک راننده بلکه پنج کیسه تجهیزات، چهار واحد خنک‌کننده و یک کیسه انتقال پد را جابجا کند. کانو تا ژوئن 2023 مهلت دارد تا همه این خودروها را به ناسا تحویل دهد.

کانو تنها خودروساز علاقه‌مند به قراردادهای نظامی نیست. «جنرال موتورز دیفنس» که سازنده محصولات نظامی جنرال موتورز است پیشتر اعلام کرد که نمونه اولیه یک خودروی شناسایی سبک الکتریکی را تولید خواهد کرد. این خودرو از قطعات خودروی الکتریکی جی‌ام‌سی هامر نظیر بدنه، موتورهای الکتریکی و باتری‌های اولتیوم وام خواهد گرفت و در عین حال مشخصات و نیازهای طراحی ارتش را برآورده می‌کند.

قرارداد جدید با ارتش آمریکا تنها چند ماه پس از گزارش مالی نگران‌کننده کانو برای سه ماهه اول 2022 منعقد می‌شود.

این شرکت در سه ماه نخست سال با ضرر و زیان مواجه شد و حتی این نگرانی وجود داشت که شاید ورشکسته شود.

کانو همچنین قرار است تولید خودروی لایف استایل که اوایل امسال رونمایی شد را آغاز کند. این شرکت قراردادی نیز برای تأمین خودروهای برقی والمارت به امضاء رسانده است.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کانوی الکتریکی گزینه ارتش آمریکا شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است