Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کاهش دورنمای فروش خودرو چین در سال ۲۰۲۲

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۸ | کد خبر: CP- ۱۹۶۳۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
صنعت خودرو چین پیش‌بینی رشد خود در سال 2022 را از 5.4 درصد قبلی به 3 درصد کاهش داد.

به گزارش خودروپرس، صنعت خودرو چین پیش‌بینی می‌کند که در سال 2022 برخلاف پیش‌بینی 5.4 درصد قبلی رشد حدود 3 درصدی را تجربه خواهد کرد.

این کاهش دورنمای رشد حاصل محدودیت‌های وابسته به کووید 19 است که بر آمار فروش و مصرف در این کشور تأثیر گذاشته است.

به گزارش نشریه نیکی آسیا، انجمن صنعت خودرو چین (CAAM) روز دوشنبه با کاهش پیش‌بینی فروش آن را به افت تقاضای خودروهای تجاری نسبت داد.

این انجمن ادعا کرد که صنعت خودرو چین سال جاری 27 میلیون دستگاه خودرو را به فروش خواهد رساند که 3 درصد در قیاس با سال 2021 افزایش نشان می‌دهد.

پیش از این انجمن فوق در ماه دسامبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که این رشد در سال جاری برابر 5.4 درصد خواهد بود و فروش خودرو به 27.5 میلیون دستگاه خواهد رسید.

در جدیدترین پیش‌بینی این مؤسسه اعلام کرد که انتظار می‌رود فروش خودروهای تجاری با افت 16 درصدی به چهار میلیون دستگاه برسد.

صنعت خودروسازی چین طی ماه‌های اخیر بر اثر اقدامات دولت برای مقابله با کووید 19 متحمل آسیب‌های شدیدی شده است. دولت در برخی مواقع بخش‌های مختلف کشور از جمله شانگهای را تحت شدیدترین قرنطینه‌ها قرار داده که باعث کاهش تقاضا و فروش خودروهای سواری شده است.

در عین مسوولان مشوق‌هایی را برای احیای تقاضا در نظر گرفته‌اند و دولت مرکزی ماه گذشته مالیات خرید را برای خودروهای با قیمت کمتر از 45 هزار دلار و با موتورهای کوچک‌تر از 2 لیتر به نصف کاهش داد. اما این مشوق‌ها کمک چندانی نکرده است.

دولت چین همچنین ابتکارات متعددی از جمله تدوین سیاست‌های معطوف به تشویق فروش خودروهای با انرژی جدید (NEVs) را به کار گرفته است.

در ماه می و ژوئن برخی دولت‌های محلی شروع به ارائه سوبسیدهایی برای معاوضه خودروهای بنزینی با خودروهای الکتریکی کردند. برخی شهرها نیز سهمیه به ازای مالکیت خودرو را افزایش داده‌اند.

تعدادی از این سیاست‌ها ظاهراً به رشد سالانه فروش در ماه ژوئن پس از چهار ماه افت فروش منجر شد تا جایی که در این ماه چین 2.5 میلیون خودرو را به فروش رساند که 23.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش دورنمای فروش خودرو چین در سال ۲۰۲۲

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است