Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تحقق ارزان‌ترین تسلا به کمک باتری‌های جدید پاناسونیک

یکشنبه | ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۹۱۲۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
به نظر می‌رسد رویای ساخت ارزان‌ترین تسلای بازار به کمک نسل جدید باتری‌هایی که پاناسونیک بر روی آنها کار می‌کند، محقق خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، مدیرعامل بخش انرژی پاناسونیک اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت ژاپنی سخت مشغول کار بر روی باتری‌های نسل جدید «4680» است که پس از تولید انبوه می‌توانند در خودروهای تسلا مورد استفاده قرار گیرند.

این باتری‌های بزرگ و مقرون به صرفه می‌توانند رویای ساخت یک تسلای 25 هزار دلاری که شایعات حول آن مدت‌هاست به گوش می‌رسد را محقق کنند.

«کازوئو تابانوبو» اظهار داشت که پاناسونیک حدود یک سال و نیم است که بر روی باتری‌های 4680 خود کار می‌کند.

وی البته تولید این باتری‌های جدید را سخت و دشوار توصیف کرد و گفت که ساخت این باتری‌ها انرژی بسیار زیادی را از شرکت گرفته است، چرا که تولید باتری‌های 4680 به سادگی پیل‌های باتری موجود نیست.

این مدیر پاناسونیک خاطرنشان کرد که در کنار دشواری ساخت این قطعات، شرکت ژاپنی دقیقاً نمی‌داند که تسلا چه استقبالی از این محصول خواهد داشت.

اما از بخت خوب پاناسونیک، تسلا اخیراً کار شرکت ژاپنی بر روی باتری‌های 4680 را تأیید و آن را مطابق با سطح عملکردی دانسته که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکا به دنبال آن است.

به گزارش تسلاراتی، این نشانه خوبی برای طرح 4680 پاناسونیک است با توجه به این نکته که خود شرکت تسلا نیز در حال افزایش تولید داخلی پیل‌های 4680 است.

باتری‌های 4680 که در خود تسلا تولید می‌شوند احتمالاً نخستین بار در مدل Y ساخت کارخانه گیگافکتوری تگزاس استفاده خواهند شد.

براساس این گزارش چنانچه پیل‌های باتری 4680 به موفقیت برسند، تأثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت خودروهای الکتریکی خواهند داشت چرا که بخش بزرگی از هزینه و قیمت چنین محصولاتی به باتری‌های آن مربوط می‌شود.

به گفته پاناسونیک، تولید انبوه باتری‌های 4680 در آوریل 2023 آغاز خواهد شد.

این شرکت ژاپنی همچنین قصد دارد تا دو خط تولید دیگر و نیز تسهیلاتی را در کارخانه واکایاما خود در غرب ژاپن به این امر اختصاص دهد.

شرکت همچنین در حال استقرار یک خط تولید نمونه برای ساخت این باتری‌ها در ژاپن است.

تابانوبو گفت که به گمان وی باتری‌های جدید این توان را دارند تا دنیای حمل و نقل را متحول کنند و باتری‌های جدید 4680 تأثیر قابل توجهی بر این بخش با کاهش قیمت خودروهای برقی خواهند داشت.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحقق ارزان‌ترین تسلا به کمک باتری‌های جدید پاناسونیک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است