به گزارش خودروپرس، این شامل بیش از 800 اتوبوس تولیدی شرکتهایی چون Beiqi Foton، Geely و Yutong است.
به علاوههای خودروهای هیدروژنی تویوتا شامل «میرای» (Mirai) و ون Coaster نیز ورزشکاران و ستاد اجرایی المپیک را جابجا میکنند.
در عین حال کامیونهای هیدروژنی با طراحی ویژه خدمات حمل تجهیزات را ارائه میدهند و چهار خودروی هیدروژنی جیلی نیز به عنوان ونهای تدارک و ارسال غذا استفاده میشود.
در حالی که بازیهای المپیک تابستانی 2008 پکن به کانون توجه جهانی برای نمایش فناوری نوظهور خودروهای الکتریکی در آن زمان تبدیل شده بود اکنون بازیهای زمستانی نیز به خاطر فناوری هیدروژنی مورد توجه قرار گرفته است.
براساس این گزارش بین سالهای 2015 تا 2021 کمتر از 9 هزار وسیله نقلیه هیدروژنی در چین فروخته شد که در مقایسه با 302 میلیون خودروی موجود در جادههای این کشور رقم ناچیزی به نظر میرسد.
خودروهای هیدروژنی علاوه بر آنکه دارای آلایندگی نزدیک به صفر همچون همتایان الکتریکی خود هستند، برای آب و هوای زمستانی مناسبتر به نظر میرسند. شارژ مجدد یک خودروی هیدروژنی تنها چند دقیقه طول میکشد که بسیار سریعتر از یک خودروی برقی است.
با این حال فقدان ایستگاههای سوخت هیدروژنی یکی از عوامل استقبال پایین از این محصولات در کشورهایی چون کره جنوبی بوده است.
در بازیهای المپیک زمستانی پکن 30 جایگاه سوخت هیدروژنی در دو شهر چین راهاندازی شد
یکی از مؤسسات پژوهشی برتر پیش بینی کرده که تعداد وسایل نقلیه هیدروژنی در چین تا سال 2050 به 30 میلیون دستگاه خواهد رسید.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان