Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

جنجال تبلیغ «نژادپرستانه» مرسدس در رسانه‌های اجتماعی چین

شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۱:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۸۷۸۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
انتشار یک تبلیغ ویدیویی مرسدس که از سوی کاربران چینی «نژادپرستانه» خوانده شده، جار و جنجال زیادی را در رسانه‌های اجتماعی چین به راه انداخته است.

به گزارش خودروپرس، خودروساز آلمانی به دلیل انتشار این آگهی تبلیغاتی با واکنش شدید رسانه‌های اجتماعی در چین مواجه شده است.

رسانه‌های چینی، مرسدس را متهم کرده‌اند که در این تبلیغ با نمایش یک مدل زن چینی، چشمان بادامی وی را به چراغ‌های جلوی یک خودرو تشبیه کرده است.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد این آگهی که در حساب کاربری مرسدس بنز در شبکه اجتماعی «ویبو» ارسال شده بود، بعداً به دلیل واکنش‌ها و انتقادات صورت‌گرفته حذف شد.

خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ویبو – نسخه چینی توییتر – به این نکته اشاره کردند که تبلیغ مذکور در تلاش برای مقایسه با چشمان بادامی مدل زن، چراغ جلوی خودروی مرسدس را برجسته می‌کند.

در گزارش نشریه دولتی گلوبال تایمز آمده است: "آرایش مدل زن و چشمان بادامی وی بار دیگر به بحث داغی از سوی کاربران اینترنتی دامن زد و بسیاری از آنها انتقاد کردند که این آرایش بازتاب‌دهنده کیشه‌های غربی درباره مردم آسیاست."

این برای اولین بار نیست که یک برند غربی به اتهام انتشار تبلیغاتی با رنگ و بوی نژادپرستی با خشم کاربران آنلاین مواجه می‌شود.

برندهایی چون «Dolce & Gabbana»، «Hennes & Mauritz» و دیگران نیز به خاطر آنچه ملی‌گرایی مصرف‌کنندگان در چین نامیده شده است، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

در عین حال برند گوچی نیز پیشتر برای یکی از کمپین‌های خود که در آن تصور می‌شد یک مدل آرایش نامتعارفی دارد، هدف قرار گرفته بود.

البته مرسدس بنز در سال 2018 نیز به دلیل تبلیغی که حاوی یک نقل قول از «دالایی لاما» بود، با مقداری انتقاد مواجه شد و هرچند آن بیشتر یک جنجال سیاسی بود تا یک موضوع نژادپرستانه، اما برند آلمانی مجبور به عذرخواهی شد.

چین یکی از ابزارهای مهم برای برندهای مختلف در بخش‌های گوناگون است و پتانسیل فروش بالای این بازار به این معناست که شرکت‌ها عمدتاً تمایلی به برانگیختن خشم عمومی ندارند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جنجال تبلیغ «نژادپرستانه» مرسدس در رسانه‌های اجتماعی چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است