به گزارش خودروپرس، سفارش خودروهای تسلا در چین طی ماه می تقریباً پنجاه درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.
افزایش نظارت های سخت گیرانه دولتی بر این خودروساز آمریکایی و اتفاقات و حواشی اخیر که گریبان تسلا در چین را گرفته است از جمله دلایل این کاهش ذکر شده است.
به گزارش رویترز، سفارشات خالص ماهانه این شرکت طی ماه می به حدود 9800 دستگاه سقوط کرد، در حالی که در ماه آوریل بیش از 18 هزار سفارش ثبت شده بود.
چین، دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکا محسوب و حدود 30 درصد از فروش آن را شامل می شود.
تسلا در حال حاضر سدان مدل 3 و شاسی بلند مدل Y الکتریکی را در کارخانه شانگهای تولید می کند.
این خودروساز آمریکایی در سال 2019 نخستین کارخانه برون مرزی خود را در شانگهای افتتاح کرد و از آن زمان سدان مدل 3 به پرفروش ترین خودرو برقی در این کشور تا همین اواخر تبدیل شد.
اما اخیراً کاهش فروش تسلا در چین همزمان با موضع گیری سخت گیرانه قانونگذاران چینی نسبت به مسائل امنیتی مربوط به خودروهای تسلا و شکایات مشتریان طی چند ماه اخیر در کنار افزایش تنش های سیاسی با واشگتن اتفاق افتاده است.
فروش تسلا در چین در ماه آوریل نیز در مقایسه با مارس سقوط کرده بود.
تسلا در ماه آوریل حدود 11 هزار و 600 دستگاه مدل 3 و مدل Y را در چین به فروش رساند در حالی که فروش ماه مارس آن حدود 35 هزار دستگاه برآورد شده بود.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان