Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مطالعه دانشگاه تورنتو نشان داد:

برقی سازی خودروها برای اهداف زیست محیطی کفایت نمی کند

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۶۸۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق نتایج این مطالعه، آمریکا تا سال 2050 باید حدود 350 میلیون خودرو برقی در جاده ها داشته باشد تا بتواند اهداف زیست محیطی خود را برآورده کند.

به گزارش خودروپرس، در حالی که خودروسازان سراسر جهان در رقابت برای برقی شدن جهت کمک به تحقق اهداف زیست محیطی هستند، نتایج یک مطالعه نشان می دهد برقی سازی خودروها به تنهایی این اهداف را برآورده نخواهد کرد.

بر اساس مطالعه ای که در مجله «Nature Climate Change» به چاپ رسید، حرکت گسترده به سمت خودروهای برقی شاید آنگونه که خودروسازان و مصرف کنندگان تصور می کنند کمک چندانی به مسائل زیست محیطی نکند.

گروهی از پژوهشگران مهندسی در دانشگاه تورنتو با انجام مطالعه ای، آمریکا را به عنوان بازار تحت آزمایش خود در نظر گرفتند.

علت این انتخاب سرانه بالای مالکیت وسایل نقلیه و نرخ سرانه بالای مسافرت در آمریکا بود.

این تیم مهندسی مدل های رایانه ای را برای محاسبه تعداد خودروی برقی مورد نیاز جهت نگه داشتن رشد متوسط دمای جهانی زیر 2 درجه سانتیگراد تا سال 2100 طراحی کردند.

به علاوه در طول این فرآیند، آنها بودجه ای با عنوان «بودجه کربنی» را محاسبه کردند که می تواند تعیین کند چه تعداد خودروی برقی برای ماندن در محدوده آن بودجه لاز خواهد بود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که آمریکا برای رسیدن به اهداف آلایندگی خود باید تا سال 2050 حدود 350 میلیون خودرو الکتریکی در جاده هایش داشته باشد که این حدود 90 درصد از کل وسایل نقلیه در آن زمان را تشکیل می دهد.

«آلکساندر میلوانف» نویسنده اصلی گزارش گفت: "در حال حاضر نسبت خودروهای الکتریکی در جاده تنها به 3/0 درصد می رسد. گرچه فروش این خودروها به سرعت در حال رشد است اما حتی خوشبینانه ترین پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال 2050، ناوگان وسایل نقلیه در آمریکا فقط شامل حدود 50 درصد خودروهای برقی خواهد بود."

این مطالعه همچنین تأکید کرد که صرفنظر از اولویت های مصرف کنندگان برای خرید خودروهای برقی، موانع فناوری نظیر توسعه زیرساخت های الکتریکی نیز بر «طرح های آینده پاک» این کشور فشار وارد خواهد کرد.

طبق این مطالعه، وجود 350 میلیون خودرو برقی در آمریکا می تواند تقاضای سلانه برق را 1,730 تراوات ساعت افزایش دهد که در مقایسه با تقاضای فعلی حدود 41 درصد است و این تنها از طریق سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت ها و نیروگاه های جدید که برخی از آنها ممکن است دوباره با سوخت های فسیلی کار کنند، حاصل می شود.

تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که چالش های فنی مربوط به تهیه موادی چون لیتیوم، منگنز و کبالت برای باتری ها تحقق هدف مذکور را کاملاً غیرواقع بینانه می سازد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برقی سازی خودروها برای اهداف زیست محیطی کفایت نمی کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است