Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با اعلام یک توافق؛

دعوای دایملر و نوکیا ختم به خیر شد!

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۱:۴۸ | کد خبر: CP- ۱۷۶۸۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی دایملر سرانجام موافقت کرد با پرداخت حق استفاده از اختراعات نوکیا به دعوای حقوقی دیرینه با این شرکت فناوری خاتمه دهد.

به گزارش خودروپرس، شرکت های دایملر و نوکیا سرانجام برسر حل و فصل یک دعوای حقوقی دیرینه به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی دایملر موافقت کرد با پرداخت حق استفاده از اختراعات (پتنت های) نوکیا به دعوای حقوقی با این شرکت فناوری خاتمه دهد.

دایملر پیشتر از سوی نوکیا متهم شده بود که بدون کسب مجوز از فناوری های این شرکت فنلاندی در خودروهای مرسدس بنز استفاده می کند.

نوکیا که سالانه 1/4 میلیارد دلار از اعطای لیسانس (license) فناوری های خود به شرکت های دیگر درآمد کسب می کند، علیه دایملر در دادگاه های آلمان اقامه دعوا کرده بود.

شرکت های فناوری از خودروسازان خواسته اند در ازای استفاده از تکنولوژی های شان در سیستم های مسیریابی، ارتباطات و خودران وسایل نقلیه، «حق استفاده از اختراعات» را پرداخت کنند اما در این پرونده خاص دایملر مدعی بود که نوکیا متقابلاً باید به این خودروساز پول پرداخت کند.

توافقنامه مشترک بین دایملر و نوکیا که روز سه شنبه اعلام شد، علامت جدیدترین پیروزی برای سازنده فنلاندی تجهیزات تلکام است که در ماه آوریل توافقنامه ای را برای حل و فصل یک پرونده مشابه با شرکت «لنوو» چین منعقد کرده بود.

این در حالی است که ماه گذشته نیز شرکت سامسونگ کره جنوبی موافقت کرد تا حق استفاده از فناوری های مرتبط با استانداردهای ویدیویی را به نوکیا پرداخت کند.

نوکیا و دایملر اعلام کردند به یک توافق در زمینه لیسانس حق ثبت اختراع برای پایان بخشیدن به دعوای حقوقی شان رسیده اند.

سخنگوی دایملر گفت: "ما از حل و فصل این پرونده از منظر اقتصادی و به خاطر اینکه از مناقشه های طولانی برحذر هستیم، استقبال می کنیم."

دو شرکت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: "تحت این توافق، نوکیا لیسانس فناوری ارتباطات از راه دور موبایل را به دایملر اعطا کرده و در مقابل آن پول دریافت می کند. مفاد این قرارداد با توافق طرفین محرمانه باقی می ماند."

پایان این مناقشه بدان معناست که درخواست سال گذشته یک دادگاه آلمانی از دادگاه عالی اروپا برای راهنمایی در مورد این پرونده مسکوت خواهد ماند.

آئودی، بنتلی، ب ام و، مینی، پورشه، رولزرویس، سئات، اشکودا، فولکس واگن و ولوو پیش از این حقوق استفاده از پتنت را به نوکیا پرداخت کرده اند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دعوای دایملر و نوکیا ختم به خیر شد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است