Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
اینتل:

معضل کمبود تراشه های خودرو تا چند سال ادامه دارد

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۶۷۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
معضل کمبود تراشه، تعدادی از خطوط تولید خودرو را به تعطیلی کشانده و در حوزه های دیگر از حمله لوازم الکترونیکی مصرفی نیز احساس شده است.

به گزارش خودروپرس، مدیرعامل اینتل می گوید بحران جهانی کمبود تراشه های نیمه هادی ممکن است چند سال به طول انجامد.

«پت گلسینگر» در نشست مجازی نمایشگاه تجاری «Computex» در تایپه گفت روند دورکاری از منزل در طول همه گیری بیماری کووید 19 منجر به یک «چرخه رشد انفجاری نیمه هادی ها» شده که فشار بسیار زیادی را به زنجیره های تأمین جهانی وارد کرده است.

معضل کمبود تراشه، تعدادی از خطوط تولید خودرو را به تعطیلی کشانده و در حوزه های دیگر از حمله لوازم الکترونیکی مصرفی نیز احساس شده است.

مدیرعامل اینتل گفت: "هرچند صنعت گام هایی را برای رفع محدودیت های کوتاه مدت برداشته اما هنوز چند سال زمان خواهد برد تا اکوسیستم بتواند کمبود مواد و قطعات را برطرف کند."

گلسینگر در اواسط آوریل در مصاحبه ای به واشنگتن پست گفته بود که حل این کمبود دست کم دو سال زمان خواهد برد و اینتل قصد دارد برای رفع این مشکل تولید تراشه را ظرف شش تا 9 ماه آینده در کارخانه های خودروسازی آمریکا آغاز کند.

اینتل در ماه مارس از یک طرح 20 میلیارد دلاری برای گسترش ظرفیت تولید تراشه های پیشرفته خود با ساخت دو کارخانه در آریزونا و گشایش کارخانه های برون مرزی خود خبر داد.

مدل اینتل بدون اشاره به جزئیات گفت: "ما قصد داریم تولید تراشه را به سایر نقاط در آمریکا و اروپا توسعه دهیم و از زنجیره تأمین پایدار و ایمن مواد نیمه هادی برای جهان اطمینان حاصل کنیم."

براساس این گزارش طرح های اینتل می تواند به طور مستقیم دو سازنده دیگر تراشه های پیشرفته در جهان شامل «صنایع تولید نیمه هادی تایوان» (TSMC) و شرکت لوازم الکترونیکی سامسونگ کره جنوبی را به چالش بکشد.

این دو شرکت بازار جهانی تولید نیمه هادی را در اختیار دارند و کانون این فناوری که زمانی در آمریکا واقع بود را به آسیا منتقل کرده اند، قاره ای که هم اکنون بیش از دو سوم تراشه های پیشرفته در دنیا را تولید می کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معضل کمبود تراشه های خودرو تا چند سال ادامه دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است