Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دانستنی هایی درباره نخستین خودرو الکتریکی عروس خاورمیانه

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۸ | کد خبر: CP- ۱۷۶۲۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
قرار است حدود 10 هزار دستگاه «طلوع قدس» با قیمت حول و حوش 30 هزار دلار تولید شود.

به گزارش خودروپرس، تصور لبنان به عنوان مکان تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی با وجود مشکلات و گرفتاری های اقتصادی و سیاسی این کشور دشوار است.

با این حال «طلوع قدس» (Quds Rise)، نام اولین خودرو برقی ساخت عروس خاورمیانه است که اخیراً به طور رسمی رونمایی شد و قرار است در برخی بازارهای منتخب عرضه شود.

ساخت این خودرو برقی - از مرحله ایده اولیه گرفته تا تولید واقعی - شاید با چالش های بسیار بزرگی همراه بوده باشد، اما ورود این مدل به بازار می تواند یک موفقیت بزرگ برای «جهاد محمد» تاجر فلسطینی تبار لبنانی محسوب شود.

«طلوع قدس» اخیراً توسط محمد به نمایش درآمد و به گفته او نخستین خودرو برقی است که به صورت بومی در لبنان ساخته می شود.

این خودرو برقی از ظاهری جذاب برخوردار است، حتی اگر در مقایسه با محصولات شیک کمپانی های بزرگ تر خودروسازی کمی غیرمعمول به نظر برسد.

چهار طرف این خودرو قوس دار است، ظاهر آن به شکل باریک و دراز است و یک باتری لیتیوم یونی 50 کیلووات با توان تولید 160 اسب بخار در این محصول گنجانده شده است.

در قسمت جلو پنجره خودرو یک لوگو طلایی بزرگ از «گنبد صخره» - زیارتگاهی در محوطه مسجدالاقصی در شهر قدس – به چشم می خورد.

ادعا می شود طلوع قدس با برخورداری از چرخ های 18 اینچی در عرضه 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

گزارش ها حاکی است سرنشینان داخل خودرو می توانند از یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی 15.9 اینچی لذت ببرند و به علاوه طیف گسترده ای از رنگ های روکش صندلی را انتخاب کنند.

طبق گزارشی از الجزیره، محمد در پی افزایش تولید این خودرو تا 10 هزار دستگاه است که هر دستگاه آن حدود 30 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

محمد، مدیر شرکت «الکترا» (EV Electra) مستقر در لبنان، اظهار می کند که شرکت متبوع وی چهار سال قبل تأسیس شد و در حال حاضر حدود 300 نفر کارمند در آن مشغول به کار هستند.

البته چالش تولید این خودرو در کشوری که با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کند کاملاً واقعی بوده است و بعید به نظر می رسد که اکثر جمعیت لبنان از توان مالی برای خرید طلوع قدس برخوردار باشند.

به علاوه لبنان بخش عمده برق مورد نیاز خود را از طریق سوخت های فسیلی تولید می کند و گزارش ها حاکی است که قطعی های برق همچنان در این کشور شایع است. علاوه بر این زیرساخت های پشتیبانی از خودروهای برقی کاملاً محدود است.

محمد از این واقعیت ها نامطلع نیست اما نسبت به یافتن راه حل هایی در این خصوص اطمینان خاطر دارد.

برای مثال او قصد دارد به مشتریان در لبنان اجازه دهد نیمی از بهای خودرو برقی را به دلار آمریکا و نیمی دیگر را به ارز محلی پرداخت کنند.

همچنین شرکت وی در نظر دارد 100 ایستگاه شارژ با الکتریسیته تولیدی از ژنراتورهایی که به نوبه خود به انرژی خورشیدی و باد متکی هستند را در لبنان نصب کند.

در برهه ای که فروش خودرو در لبنان به صورت کاملاً قطره چکانی صورت می گیرد، به نظر می رسد مسیر طول و درازی در پیش روی هر نوع خودرو برقی وجود دارد.

اما عرضه یک خودرو برقی بومی در این کشور به احتمال زیاد حس کنجکاوی زیادی را در بین مردم برانگیخته است، عاملی که می تواند به هر نحو ممکن به نفع طلوع قدس باشد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دانستنی هایی درباره نخستین خودرو الکتریکی عروس خاورمیانه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است