Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آزمایش اتومبیل های خودران موشنال در آمریکا

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۰۹:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۵۳۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت موشنال (Motional) که حاصل سرمایه گذاری مشترک هیوندای موتور و آپتیو است از آغاز آزمایش اتومبیل های خودران در جاده های عمومی آمریکا خبر داد.

به گزارش خودروپرس، این شرکت مستقر در بوستون اعلام کرد که چند اتومبیل خودران با / بدون حضور اپراتور انسانی را اوایل ماه جاری در لاس وگاس آزمایش کرده است.

این آزمایش سه ماه پس از آن انجام شد که ایالت نوادا تست خودروهای این شرکت بدون حضور یک راننده انسانی را به تصویب رساند.

موشنال در بیانیه ای اعلام کرد: "آزمایش فوق شامل چند وسیله نقلیه بدون راننده بود که به راحتی در تقاطع ها و پیچ های محافظت نشده حرکت کرده و با سایر کاربران جاده از جمله عابران پیاده و دوچرخه سواران در تعامل بودند."

براساس این گزارش، موشنال یکی از معدود شرکت هایی است که خودروهای کاملاً بدون راننده موسوم به اتومبیل های خودران سطح 4 را در جاده های عمومی مستقر کرده است.

در سطح 4 یک خودرو می تواند تحت شرایط محدودی به حرکت درآید و اگر همه شرایط لازم برآورده نشود حرکت صورت نخواهد گرفت اما در سطح 5، قابلیت های رانندگی خودکار وسیله نقلیه تحت هر شرایطی عمل می کنند.

 موشنال اعلام کرد با هکمکاری پلتفرم اشتراک سواری «لیفت» قادر خواهد بود تا سال 2023 یک سرویس روبوتاکسی (تاکسی خودران) تجاری را در مسیرهای منتخب راه اندازی کند.

گفتنی است در مارس 2020، هیوندای موتور خودروساز کره ای و شرکت فناوری آپتیو با سرمایه گذاری مشترک، شرکتی تحت عنوان «موشنال» را برای توسعه فناوری خودران تشکیل دادند.

مقر اصلی این شرکت در شهر بوستون آمریکا قرار دارد و از جمله رقبای آن می توان به وایمو (Waymo) متعلق به آلفابت، کروز جنرال موتورز و شرکت «Argo AI» که حاصل سرمایه گذاری مشترک فورد و فولکس واگن است، نام برد.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آزمایش اتومبیل های خودران موشنال در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است