Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرنوشت «تراشه»های خودروسازی در گروی فشار غول های فناوری به کنگره

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۳:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۷۵۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اپل، مایکروسافت و گوگل با پیوستن به تولیدکنندگان بزرگ تراشه نظیر اینتل یک گروه لابی جدید را برای فشار به مقامات جهت تأمین بودجه تولید تراشه در خاک آمریکا تشکیل داده اند.

به گزارش خودروپرس، شماری از بزرگ ترین خریداران تراشه در جهان شامل اپل، مایکروسافت و گوگل ائتلافی را با هدف تأمین بودجه تولید تراشه در آمریکا تشکیل داده اند.

به گزارش رویترز، این غول های فناوری با پیوستن به شرکت های تولیدکننده تراشه نظیر اینتل یک گروه لابی جدید را برای فشار به مقامات جهت تصویب یارانه های دولتی تولید ریزتراشه شکل داده اند.

این ائتلاف جدید با عنوان «Semiconductors in America Coalition» که خدمات وب آمازون (AWS) را نیز دربرمی گیرد از قانونگذاران آمریکایی خواسته است لایحه ای موسوم به «CHIPS for America Act» در کنگره را تأمین بودجه کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتر از کنگره خواسته بود تا بودجه 50 میلیارد دلاری برای حمایت از تولید داخلی تراشه را فراهم کند.

ائتلاف فوق الذکر در نامه ای به رهبران جمهوریخواه و دموکرات در هر دو مجلس کنگره آمریکا نوشت: " تأمین بودجه قوی «CHIPS Act» به آمریکا کمک می کند تا ظرفیت اضافی لازم برای داشتن زنجیره تأمین انعطاف پذیرتر را ایجاد کند تا این اطمینان حاصل شود که در صورت نیاز فناوری های حیاتی حاضر خواهند بود."

کمبود جهانی تراشه خودروسازان را به شدت متضرر کرده است تا جایی که شرکت فورد موتور می گوید این بحران می تواند تولید سه ماهه دوم شرکت را به نصف برساند.

براین اساس صنایع خودروسازی جهت اطمینان از تأمین تراشه برای کارخانه های تولید اتومبیل، دولت بایدن را تحت فشار قرار داده اند.

اما رویترز هفته گذشته گزارش داد که مقامات دولت تمایلی به استفاده از قوانین امنیت ملی برای جهت گیری تراشه های رایانه ای به سمت خودروسازان ندارند زیرا انجام این کار می تواند به صنایع دیگر آسیب برساند.

در ائتلاف جدید برخی از صنایع مصرف کننده تراشه نظیر AT&T، سیسکو، جنرال الکتریک، هیولت پاکارد و شرکت ارتباطات ورایزن نیز حضور دارند. این ائتلاف درباره اقدامات دولت برای حمایت از یک صنعت خاص نظیر خودروسازی هشدار داده است.

براساس این گزارش شرکت های فناوری مانند اپل نیز در معرض کمبود تراشه قرار دارند، اما شدت آن بسیار کمتر از خودروسازان است.

سازنده آیفون ماه گذشته اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه در سه ماهه فعلی منتهی به ژوئن، 3 تا 4 میلیارد دلار از فروش خود را از دست خواهد داد اما این فقط معادل چند درصد از فروش 72/9 میلیارد دلاری است که تحلیل گران برای سه ماهه سوم مالی اپل پیش بینی می کنند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرنوشت «تراشه»های خودروسازی در گروی فشار غول های فناوری به کنگره

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است