Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

واکنش تسلا به نگرانی چین درباره جاسوسی دوربین های خودرو

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۱:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۷۳۰۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا در واکنش به نگرانی چینی ها بابت مسائل امنیتی حول دوربین ها و سنسورهای درون خودروهای برقی این شرکت بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خودروپرس، تسلا به خریداران چینی تضمین داد که دوربین ها و سنسورهای درون خودروهای این شرکت برای جاسوسی از راننده و دیگران استفاده نخواهند شد.

به گزارش رویترز، صفحه رسمی رسانه اجتماعی این خودروساز در چین با صدور بیانیه جدیدی تلاش کرد تا نگرانی چینی ها بابت مسائل امنیتی حول دوربین ها و سنسورهای خودروهای برقی این شرکت را برطرف دهد.

در این بیانیه که بر روی وب سایت «Weibo» منتشر شد، آمده است: "حتی در آمریکا نیز مالکان خودرو می توانند آزادانه در مورد روشن یا خاموش بودن سیستم دوربین خودرو تصمیم بگیرند."

این بیانیه می افزاید: "تسلا مجهز به یک سیستم امنیت شبکه در سطح جهانی است تا از حفظ حریم خصوصی کاربران امنیت اطمینان حاصل کند."

ماه گذشته دولت چین، پرسنل ارتش و اعضای کلیدی ادارات مختلف دولتی را از ورود خودروهای تسلا به تأسیسات و مجتمع های حساس منع کرد.

دولت چین به این واقعیت استناد کرد که دوربین ها و سایر تجهیزات سنسوری خودروهای تسلا می توانند تصاویر و لوکیشن را ثبت و ضبط کرده و حتی داده مکان هایی که رانندگان به آن نقاط تردد می کنند را ردیابی کنند.

با این حال تسلا ضمن رد این نگرانی تأکید کرد که صاحبان خودرو مختار به روشن یا خاموش کردن دوربین ها و سنسورهای خودرو هستند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز پس از تصمیم دولت چین گفته بود: "اگر خودروهای تسلا برای جاسوسی در چین یا هر نقطه دیگری استفاده شوند، ما جلوی آن را خواهیم گرفت."

براساس این گزارش حتی در داخل آمریکا نیز اخیراً استفاده تسلا از دوربین های داخل کابین زیر ذره بین قرار گرفته است با وجود این واقعیت که مالکان شخصاً باید تصمیم به استفاده از این سیستم بگیرند. فقط یکی از عمده نگرانی ها این واقعیت است که با وجود رضایت راننده شاید سرنشینان دیگر رضایتی با تصویربرداری یا فیلم برداری از خود در داخل خودرو تسلا نداشته باشند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واکنش تسلا به نگرانی چین درباره جاسوسی دوربین های خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است