Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید سه چرخه الکتریکی خورشیدی «اپترا» در اواخر ۲۰۲۱

دوشنبه | ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۰:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۷۱۰۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
سه چرخه الکتریکی و بی نیاز از شارژ شرکت آمریکایی «اپترا» که انرژی خود را به لطف پنل های خورشیدی تأمین می کند در اواخر سال 2021 تولید و تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، شرکت آمریکایی «اپترا موتورز» (Aptera Motors) با جذب سرمایه اولیه به تولید نخستین سه چرخه الکتریکی خورشیدی نزدیک شده است.

این استارتاپ اعلام کرد که سرمایه ای بالغ بر 4 میلیون دلار را برای ساخت یک خودرو برقی سه چرخه و بی نیاز از شارژ جذب کرده است.

اپترا قصد دارد این محصول جدید که با اتکا به پنل های خورشیدی می تواند 1000 مایل (1600 کیلومتر) را با هر بار شارژ کامل طی کند در اواخر سال 2021 تولید و عرضه کند.

به گفته اپترا این شرکت ظرف فقط دو ماه بیش از 7 هزار سفارش را برای محصول خود دریافت کرده است.

این خودرو دو صندلی از فناوری «شارژ هرگز» (Never Charge) بهره می برد و با اتکا به پنل های خورشیدی قادر است هر روز به ویژه در روزهای آفتابی 72 کیلومتر (45 مایل) را بپیماید.

سازندگان مدعی هستند که وجود 180 پنل کوچک خورشیدی که در مساحتی به اندازه بیش از سه فوت مربع قرار گرفته اند انرژی کافی برای حرکت خودرو را فراهم می کند.

پکیج باتری اپترا دارای اندازه های مختلف از 25 تا 100 کیلووات ساعت است که بزرگ ترین مدل آن حدود 997 کیلوگرم وزن دارد.

پکیج باتری 25 کیلووات ساعت امکان طی مسافت حدود 250 کیلومتر را فراهم می کند در حالی که باتری 40 کیلووات ساعت برای 400 مایل، 60 کیلووات ساعت برای 600 مایل و 100 کیلووات ساعت برای 1000 مایل مناسب خواهند بود.

مصرف انرژی این خودرو تقریباً 16 کیلومتر (10 مایل) در هر کیلووات ساعت است که مسلماً از هر خودرو برقی دیگر موجود در بازار بهتر بوده و تقریباً دو برابر محصول لوسید ایر است.

چند گزینه برای موتور این خودرو پیش بینی شده که شامل موتورهای برقی با مایع خنک کننده روی هر دو چرخ جلو یا روی هر سه چرخ می شود.

آپترا مدعی است که این موتورهای برقی می توانند شتاب صفر تا 100 این خودرو را به 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن را به 110 مایل بر ساعت (177 کیلومتبر بر ساعت) برسانند.

خودرو الکتریکی دیفرانسیل جلو می تواند حداکثر قدرت 134 اسب بخار را فراهم کند در حالی که نسخه چهار چرخ محرک قادر به تولید 201 اسب بخار است.

این خودرو خورشیدی دارای ضریب مقاومت آیرودینامیکی 0.15 است و به گونه ای طراحی شده که فقط 100 وات انرژی را در هر مایل مصرف می کند.

قیمت خودرو دو صندلی بسته به آپشن های مختلف آن بین 25900 و 46900 دلار و نخستین تحویل آن برای انتهای سال جاری برنامه ریزی شده است.

اپترا قصد دارد در سال 2022 حدود 10 هزار دستگاه از این محصول را به فروش برساند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید سه چرخه الکتریکی خورشیدی «اپترا» در اواخر ۲۰۲۱

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است