Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با همکاری «آرچر» صورت می گیرد؛

پرواز تاکسی های پرنده در لس آنجلس از سه سال آینده

شنبه | ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۲:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۷۰۸۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
استارتاپ آمریکایی «آرچر» قصد دارد طی سه سال آینده یک شبکه حمل و نقل هوایی شهری را در بزرگ ترین شهر ایالت کالیفرنیا آمریکا راه اندازی کند.

به گزارش خودروپرس، استارتاپ آمریکایی و سازنده هواپیماهای عمود پرواز«آرچر» (Archer) از تصمیم خود برای راه اندازی یک شبکه «حمل و نقل هوایی شهری» در لس آنجلس طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش سی.نت، این شرکت مستقر در کالیفرنیا به تازگی قرارداد همکاری جدیدی را برای راه اندازی این شبکه در لس آنجلس تا سال 2024 به امضاء رسانده است.

این همکاری بخشی از یک پروژه حمل و نقل هوایی شهری و مبتنی بر ساخت هواپیماهای برقی با قابلیت برخاست و نشست عمودی موسوم به «eVTOL» است.

مقامات لس آنجلس امیدوارند راه اندازی این سرویس به کاهش بار ترافیکی و تردد درون شهری کمک کند.

هرچند هنوز اطلاعات کاملی از تاکسی پرنده eVTOL آرچر در دست نیست اما گفته می شود این وسیله دارای یک پکیج باتری 187 کیلووات ساعت خواهد بود که می تواند مسافران را تا مسافت 60 مایل با حداکثر سرعت 150 مایل بر ساعت جابجا کند.

البته با این دامنه مسافت کوتاه عملاً تاکسی پرنده در نقش یک وسیله نقلیه با قابلیت جابجایی سریع مسافران درون شهری (و نه بین شهری) عمل می کند.

بخشی از قرارداد مذکور به همکاری با دپارتمان حمل و نقل لس آنجلس برای ایجاد فرودگاه های مخصوص موسوم به «vertiport» برای نشست و برخاست هواپیماهای eVTOL مربوط می شود.

جزئیات بیشتر در خصوص مکان احداث این فرودگاه ها در لس آنجلس هنوز مشخص نشده است.

البته آرچر در صنعت ساخت تاکسی های پرنده تنها نیست و رقبای متعدد دیگری نیز به دنبال ساخت eVTOL های اختصاصی و فرودگاه های متناسب با آن هستند.

در این زمینه ائتلاف هایی بین جوبی (Joby) با تویوتا و نیز اوبر (Uber) با هیوندای شکل گرفته است.

چندی پیش هیوندای اعلام کرد که با همکاری یک استارتاپ انگلیسی تحت عنوان «Urban-Air Port» قصد دارد نخستین فرودگاه اختصاصی برای خودروهای پرنده را در شهر کاونتری احداث کند.

هیوندای پیشتر اعلام کرده بود که مشغول ساخت خودروهای پرنده برای حمل و نقل هوایی شهری و بین شهری است و قصد دارد در سال 2028 وارد این بازار شود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرواز تاکسی های پرنده در لس آنجلس از سه سال آینده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است