Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یافته جدید محققان؛

چرا پخش موسیقی یک «ضرورت» برای رانندگان جوان است؟

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۴:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۷۰۷۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
طبق یافته های یک مطالعه جدید، پخش موسیقی یک ضرورت برای رانندگان جوان است و قطعاً رانندگی بدون موسیقی غیرممکن خواهد بود.

به گزارش خودروپرس، یافته های یک مطالعه جدید دانشگاهی نشان می دهد رانندگی بدون موسیقی خصوصاً برای قشر جوان «غیرممکن» است.

محققان دانشگاه بن گوریون (BGU) مطالعه جدیدی را در خصوص تأثیرات موسیقی حین رانندگی در مجله «روان شناسی موسیقی: موزیک، ذهن و مغز» به چاپ رساندند.

پروفسور وارن برودسکی، مدیر لابراتوار علوم موسیقی در دپارتمان هنری دانشگاه BGU گفت: "برای رانندگان جوان 18 تا 29 ساله، پخش موسیقی در خودرو فقط جنبه سرگرمی ندارد، بلکه می تواند تنهایی آنها را پر کند."

داگ سیزرمن از استاتید این دانشگاه نیز گفت: "موسیقی یک زبان اصلی و جهانی است که همه ما می توانیم قدردانش باشیم. بدون شک دغدغه های ناشی از نتایج این مطالعه قابل تأمل است."

طبق این مطالعه، 140 فرد جوان به پرسشنامه ای با 67 آیتم که نحوه تعامل و برهمکنش رانندگان با موسیقی حین رانندگی را می سنجید، پاسخ دادند.

نکته جالب اینکه اکثر پاسخ دهندگان (80 درصد) ادعا کردند که تمرکز بر ترافیک و شرایط جاده بدون پخش موسیقی نه تنها «دشوار» بلکه گاهی اوقات «تقریباً غیرممکن» است و حتی پس از رسین به مقصد نیز اکثر پاسخ دهندگان تا پایان ترانه در خودرو خود می مانند.

تقریباً همه رانندگان (97 درصد) عنوان کردند که در سفرهای طولانی به تعداد زیادی از آهنگ های کوتاه گوش می دهند و 65 درصد هنگام رانندگی تا محل کار موزیک های با گام سریع را پخش می کنند.

بیش از دو سوم افراد (76 درصد) هنگام سفرهای تفریحی یا گشت و گذار اقدام به پخش آهنگ های رقص آور و «آزادانه» تر می کنند در حالی که 90 درصد در مسیر یک جشن یا مهمانی آهنگ های شاد و رقص آور را گوش می کنند.

برودسکی گفت: "این رانندگان جوام معتقدند که انگیزه و تحریک بیشتر عملاً به توانایی رانندگی آنها کمک می کند. این قضیه می تواند در آینده با منفک شدن از موسیقی و به دست گرفتن کنترل یک اتومبیل خودران به مسأله ای جدی تبدیل شود."

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرا پخش موسیقی یک «ضرورت» برای رانندگان جوان است؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است