Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ورود کاخ سفید به معضل جهانی کمبود تراشه های خودرو

شنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۶۹۷۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
معضل کمبود تراشه های نیمه هادی که روند تولید خودرو در سراسر جهان را کند کرده به حدی جدی است که دولت بایدن را هم درگیر خود ساخته است.

به گزارش خودروپرس، کاخ سفید اعلام کرد مقامات دولت بایدن در تلاش هستند تا معضل کمبود فزاینده تراشه های نیمه هادی که روند تولید خودرو در سراسر جهان را کند ساخته است برطرف کنند.

جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: "دولت بایدن هم اکنون در حال شناسایی نقاط انسداد بالقوه در زنجیره عرضه است و فعالانه دوشادوش ذی نفعان اصلی در صنعت و شرکای تجاری مان تلاش می کند."

براین اساس بایدن قصد دارد طی هفته های آینده یک فرمان اجرایی را برای بررسی جامع مشکلات زنجیره عرضه کالاهای مهم و حیاتی به امضاء برساند.

شرکت جنرال موتورز چهارشنبه گذشته اعلام کرد کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی می تواند تا 2 میلیارد دلار از سود این شرکت در سال 2021 را کاهش دهد.

روز سه شنبه نیز بزرگ ترین خودروساز آمریکا کاهش تولید در سه کارخانه آمریکای شمالی را تمدید و اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه، مونتاژ خودرو در دو کارخانه دیگر را تا درصدی انجام داده و پس از رسیدن قطعات خودروها را تکمیل خواهد کرد.

فورد رقیب جنرال موتورز نیز پیشتر اعلام کرده بود که از تولید وانت پیکاپ پرفروش و سودآور خود F-150 کاسته و سایر خودروسازان در آمریکا و سراسر جهان نیز حجم تولیدات خود را کاهش داده اند.

یک سخنگوی کاخ سفید نیز به رویترز گفت دولت در حال گفتگوی فعال با همه ذی نفعان -  از شرکت های خودروسازی گرفته تا شرکت های سازنده قطعات نیمه هادی و نیز رهبران کنگره و شرکای دیپلماتیک – است تا ببیند که چه اقداماتی را می توان انجام داد تا کارگران آمریکایی تحت تأثیرات منفی این کمبود قرار نگیرند.

اتحادیه کارگران خودرو آمریکا (UAW) روز 19 ژانویه در نامه ای به برایان دیس مشاور بایدن از دولت خواسته بودند تا برای افزایش تولید به کارخانه های تولید ویفرهای سیلیکونی فشار بیاورد.

در این نامه ذکر شده بود که کمبود تراشه منجر به کاهش تولید صدها و هزاران خودرو فقط در فصل نخست سال خواهد شد.

گفتنی است سازندگان تراشه در آسیا که جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصولات در جهان به شمار می روند از جمله شرکت TSMC تایوان نیز اخیراً به تکاپو افتاده اند تا با افزایش ظرفیت تولید این معضل جهانی خودروسازان را برطرف کنند.

مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» به تازگی هشدار داد که اختلال جهانی در عرضه تراشه های خودرو تا فصل سوم سال 2021 - حول و حوش تابستان آینده - ادامه خواهد داشت.

تراشه های نیمه هادی به یکی از اجزای اصلی و ضروری فرآیند تولید خودرو تبدیل شده اند به ویژه در برهه ای که تولید خودرو بیش از پیش به سمت پیچیدگی، اتوماسیون و برقی شدن می رود.

این تراشه ها در سیستم های مسیریابی، بلوتوث و تشخیص تصادف به کار می روند و طبق گزارشی از مؤسسه «Deloitte» حدود 40 درصد هزینه های یک خودرو جدید را شامل می شوند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ورود کاخ سفید به معضل جهانی کمبود تراشه های خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است