Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بعد از رونویی ها!

کیا برای مونتاژ به پاکستان می رود

شنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۳:۰۵ | کد خبر: CP- ۱۶۹۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی کره جنوبی کیا موتور مونتاژ خودرو در پاکستان را آغاز خواهد کرد.
به گزارش کار پرس،شرکت لاکی سیمنت که بخشی از گروه بزرگ برادران یونس است، در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد روپیه (۱۱۵ میلیون دلار)، یک شرکت جدید برای تولید و مونتاژ خودروهای کیا راه اندازی کند.

هنوز معلوم نیست کیا چه میزان در این سرمایه گذاری پاکستانی اختصاص خواهد داد. خودروهای کیا در گذشته در پاکستان مونتاژ شده اند اما فروش ناامیدکننده به توقف تولید منجر شد.

لاکی سیمنت به بازار بورس پاکستان اعلام کرد شرکت جدید علاوه بر واردات و صادرات همه نوع خودروهای کیا، به بازاریابی و فروش آنها خواهد پرداخت.

ورود دوباره کیا به پاکستان، از تلاشهای دولت این کشور برای متحول کردن بازار خودرو که در دست خودروسازان ژاپنی تویوتا، هوندا و سوزوکی است، حمایت می کند. خودروسازان ژاپنی با شرکای بومی در پاکستان خودرو مونتاژ می کنند.

خودروساز فرانسوی رنو ماه گذشته موافقت کرد در کارخانه جدیدی در پاکستان سرمایه گذاری کند و مقامات پاکستانی اعلام کرده اند سرگرم مذاکره با خودروسازان متعددی هستند.

دولت پاکستان بر این باور است که رقابت فزاینده به پایین آوردن قیمت خودرو در این کشور کمک می کند و در ماه مارس سیاست خودرویی جدیدی را اعلام کرد که با عرضه تعرفه‌های وارداتی مناسب، از ورود خودروسازان جدید به این کشور حمایت می کند.

این مشوقها خودروسازانی که سابقه حضور در پاکستان را دارند، عصبانی کرده است و بعضی از آنها علنا اعلام کرده اند باید از شرایط مشابه بهره مند شوند.

بر اساس گزارش رویترز، پاکستان که حدود ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد پتانسیل بالایی برای رشد دارد اما تنها ۱۸۰ هزار خودرو در سال مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در این کشور به فروش رفته است در حالیکه سالانه بیش از دو میلیون خودرو در هند به فروش می رود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کیا برای مونتاژ به پاکستان می رود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است