Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تسلا همچنان در صدر؛

پرفروش ترین خودروسازان برقی جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند

دوشنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۰:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۶۹۴۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
تسلا همچنان جایگاه نخست را در هر دو بخش خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی در اختیار دارد اما مشخص نیست که آیا این جایگاه در سال 2021 نیز حفظ خواهد شد یا خیر؟

به گزارش خودروپرس، وبلاگ خودرویی «EV Sales Blog» در گزارشی فهرست پرفروش ترین سازندگان خودروهای برقی دنیا در سال 2020 را منتشر کرد.

این وبلاگ که مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی درباره فروش خودروهای برقی محسوب می شود گزارش داد که سال گذشته در مجموع 3 میلیون و 124 هزار و 793 دستگاه خودرو پلاگین هیبریدی و تمام برقی به فروش رسید که بیش از 68 درصد آنها تمام برقی بودند.

تسلا اگر چه سهم بازاری آن رو به کاهش است (از 17 به 16 درصد) اما همچنان پرفروش ترین خودروساز در این بخش محسوب می شود.

فروش این شرکت در سال 2020 مجموعاً 499 هزار و 535 دستگاه گزارش شد که معادل 16 درصد بازار خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی بود.

اما فولکس واگن با یک جهش فوق العاده از رتبه ششم به رتبه دوم رسید و با فروش حدود 421 هزار دستگاه 13 درصد سهم بازاری را به خود اختصاص داد.

در واقع فولکس واگن در فصل چهارم سال گذشته در رتبه نخست قرار داشت (با فروش 191 هزار دستگاه در برابر فروش 183 هزار تسلا) و چنانچه این روند ادامه یابد به زودی جایگاه نخست را تصاحب خواهد کرد.

شرکت های سایک موتور، ائتلاف رنو – نیسان – میتسوبیشی و گروه ب ام و نیز به ترتیب با در اختیار 9، 7 و 6 درصد سهم بازار در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

در مجموع 5 خودروساز بزرگ برقی با فروش 1 میلیون و 616 هزار دستگاه حدود 51 درصد از سهم بازار خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی را در اختیار گرفتند.

اما در بخش فروش خودروهای تمام برقی به تنهایی، تسلا با فاصله بیش از دو برابری نسبت به خودروساز بعدی در این فهرست جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

فروش تسلا در این بخش همان رقم 499 هزار و 535 دستگاه گزارش شد (تسلا فاقد محصولات پلاگین هیبریدی است) که معادل 23 درصد از سهم بازاری بود.

در این بخش سایک موتور با فروش 243 هزار دستگاه و سهم 11 درصدی بازار در جایگاه دوم ایستاد.

فولکس واگن با فروش 227 هزار دستگاه تمام برقی در رتبه سوم قرار گرفت و ائتلاف رنو – نیسان – میتسوبیشی و شرکت بی وای دی چین (BYD) نیز رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در مجموع 5 خودروساز برتر محصولات تمام برقی با فروش بیش از 1 میلیون 274 هزار دستگاه حدود 60 درصد بازار را در اختیار گرفتند.

گفتنی است چند روز پیش تسلا مدل 3 نیز از سوی وبلاگ مذکور به عنوان پرفروش ترین خودرو برقی جهان در سال 2020 معرفی شده بود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرفروش ترین خودروسازان برقی جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است