Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیازی به همکاری با دیگران نیست!

فولکس واگن با نرم افزار اختصاصی گوگل را به چالش می کشد

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۳:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۶۹۱۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فولکس واگن قصد دارد بخش عمده نیازهای نرم افزاری خود برای اتومبیل های خودران نسل آینده را به تنهایی و بدون کمک شرکت های فناوری همچون گوگل تأمین کند.

به گزارش خودروپرس، شرکت فولکس واگن قصد دارد بخش عمده نرم افزارهای لازم برای اتومبیل های خودران نسل آینده را به تنهایی و بدون کمک شرکت های فناوری تولید کند.

در حالی که خودروسازان برای فناوری آینده اتومبیل های خودران با شرکت های بزرگ و کوچک نظیر گوگل، آرگو و کروز وارد همکاری شده اند اما فولکس واگن نیازی به این همکاری نمی بیند.

رئیس آئودی واحد لوکس فولکس واگن روز سه شنبه با اعلام این خبر عنوان کرد که فولکس واگن نیازهای نرم افزاری برای اتومبیل های خودران را مستقلاً تأمین خواهد کرد.

«مارکوس دوسمن» که علاوه بر مدیریت آئودی در هیأت مدیره فولکس واگن نیز حضور دارد اظهار داشت که این خودروساز البته همکاری در برخی زمینه ها با دیگران را به طور کامل رد نمی کند.

وی در خلال یک رویداد صنعتی گفت: "با این حال ما در آینده بخش عمده نرم افزار را به تنهایی تولید خواهیم کرد."

دوسمن در پاسخ به این سؤال که آیا فولکس واگن، گوگل را به عنوان الگویی در زمینه توسعه نرم افزار می نگرد گفت شرکت متبوع وی می خواهد دست کم در همان سطح (گوگل) باشد.

وی خاطرنشان کرد: "ما این چالش را می پذیریم."

براساس این گزارش، دایملر و فولکس واگن در حال کار بر روی سیستم عامل های اختصاصی خود برای اتومبیل های خودران هستند تا از شانس رقابت با شرکتهای بزرگ فناوری نظیر اپل و آمازون در زمینه داده های خودروهای الکتریکی برخوردار شوند.  

به رغم درخواست هایی برای همکاری با رقبا، فولکس واگن تاکنون تصمیم دارد تا این مسیر را به تنهایی طی کرده و در این راستا به موقعیت خود به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان اشاره می کند.

دوسمن با بیان اینکه فولکس واگن اطمینان دارد که می تواند استانداردهای جدیدی را در توسعه نرم افزار تعیین کند خاطرنشان کرد: "ما در حد و اندازه ای هستیم که باعث می شود تا ابتدا بخواهیم که با خودمان همکاری کنیم."

مدیر آئودی اضافه کرد: "اگر شرکت های دیگر بخواهند به این استانداردها بپیوندند، این امکان برای آنها وجود دارد."

طبق این گزارش، فولکس واگن توانمندی نرم افزاری خود را در یک واحد تازه تأسیس با عنوان «Car.Software.Org» گردهم آورده که حدود 5 هزار کارمند دارد و سیستم عامل اختصاصی «VW.OS» را توسعه می دهد.

منبع: رویترز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فولکس واگن با نرم افزار اختصاصی گوگل را به چالش می کشد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است