Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل رولزرویس خبر داد:

نخستین رولزرویس برقی تا سال ۲۰۳۰ عرضه می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۰:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۵۸۷۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیرعامل شرکت خودروسازی رولزرویس از عرضه نخستین محصول تمام برقی این شرکت «طی دهه جاری» خبر داد.

به گزارش کارپرس، با رواج روزافزون خودروهای برقی و تصمیم بسیاری از شهرهای بزرگ جهان برای ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی، شرکت بریتانیایی رولزرویس به سمت تولید خودروهای برقی گرایش پیدا کرده است.

به گفت مدیرعامل رولزرویس این شرکت مشغول ساخت یک خودرو برقی است و تصمیم دارد این محصول را تا سال 2030 روانه بازار کند.

«تورستن مولر اوتوس» در مصاحبه با پایگاه اتوموتیو نیوز خبر داد که نخستین رولزرویس تمام برقی «طی دهه جاری» به بازار عرضه خواهد شد.

وی در این گفتگوی تلفنی عنوان کرد رولز رویس بر روی خودروهای تمام برقی تمرکز کرده و قصد فروش خودروی پلاگین هیبریدی را ندارد.

مولر اوتوس خاطرنشن کرد:" مشتریان رولزرویس خواهان موتورهای برقی هستند و این دلیلی برای حرکت از موتورهای احتراقی به سمت پیشرانه های برقی است."

وی در عین حال تأکید کرد که موتور بنزینی V-12 کنونی رولزرویس همچنان جایگاه مهمی در این شرکت خواهد داشت.

براساس این گزارش هم اکنون نخستین محصول برقی رولزرویس براساس پلتفرم آلومینیومی جدید space-frame این شرکت در حال ساخت است.

این محصول می تواند جایگزین کوپه ریس (Wraith) و کانورتیبل واون (Dawn) شود که هر دوی این محصولات به گفته مدیران رولزرویس به انتهای چرخه عمر خود رسیده اند. البته رولزرویس رسماً این موضوع را تأیید نکرده است.

یک سخنگوی رولزرویس گفت: "گرچه مشتریان درخواستی برای یک خودرو تمام برقی فوق لوکس نداشته اند اما شاید به دلیل قوانین مجبور به تعویض خودرو خود شوند."

وی افزود: "هیچ تقاضایی از سمت مشتریان در این ارتباط وجود ندارد، اما ما باید در جایگاهی باشیم که اگر قوانین آنها را از رانندگی با یک خودرو موتور سوخت احتراقی در مرکز شهر منع کرد بتوانیم یک خودرو (برقی) به آنها بفروشیم."

براساس این گزارش دست کم 20 شهر بزرگ دنیا اعلام کرده اند که قصد دارند تا سال 2030 استفاده از خودروهای سوخت دیزلی یا بنزینی را در مراکز شهری خود ممنوع کنند.

رولزویس پیشتر یک نسخه برقی از سدان قدیمی خود «فانتوم» با عنوان 102EX ار در نمایشگاه خودرو ژنو 2011 به نمایش گذاشت اما از آن زمان کار ساخت خودروهای برقی شرکت به دلیل محدودیت های تکنولوژیکی متوقف شد.

در همین حال اخیراً شرکت انگلیسی لوناز که در زمینه برقی سازی خودروهای کلاسیک فعالیت می کند از نخستین خودرو کلاسیک برقی رولزرویس که یک فانتوم V مدل 1961 است رونمایی کرده بود.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نخستین رولزرویس برقی تا سال ۲۰۳۰ عرضه می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است