Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به دلیل شیوع کرونا:

بی.ام.و. جانشین «BMW i۸» را کنار گذاشت

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۴۳۳۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
به گزارش یک مجله آلمانی، شرکت بی.ام.و طرح جایگزینی «BMW i8» با خودرو مفهومی «ویژن ام نکست» (M NEXT) را فعلاً به دلیل شیوع کرونا و مسائل اقتصادی کنار گذاشته است.
به گزارش کارپرس، همه گیری ویروس کرونا تأثیر زیادی بر طرح های جاری خودروسازان در سراسر جهان داشته است به طوری که خیلی از آنها طرح های خود را به زمانی نامعلوم در آینده موکول کرده اند.

در همین رابطه مجله آلمانی «Manager Magazin» گزارش داد شرکت بی.ام.و طرح جایگزینی BMW i8 با خودرو اسپرت مفهومی «ویژن ام نکست» را فعلاً به دلیل شیوع کرونا و مسائل اقتصادی کنار گذاشته است.

براساس این گزارش، خودروهای اسپرت کم فروش معمولاً در همه اوقات بهترین سرمایه گذاری محسوب نمی شوند و از آنجا که جهان با نگرانی هایی پیرامون آینده اقتصادی خود روبروست احتمالاً یک سوپراسپرت نظیر «M Next» واکنش های منفی را در داخل بی.ام.و برخواهد انگیخت.

گزارش مجله آلمانی بحث هزینه را به عنوان دلیل اصلی تصمیم بی.ام.و برای کنار گذاشتن موقت این طرح ذکر کرده است.

مشخصات جانشین احتمالی BMV i8

شرکت بی.ام.و سال گذشته در خلال برگزاری کنفرانس نکست ژن (NextGen) در مونیخ از «ویژن ام نکست» به عنوان جانشین بی.ام.و i8 رونمایی کرده بود.

این محصول مفهومی در کلاس سوپراسپرت، مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید است و علاوه ‌بر قدرت بالا باتری‌هایی قدرتمند دارد. مهم‌ترین مشخصات فنی منتشر شده از این محصول مجموع قدرت ۶۰۰ اسب‌ بخار حاصل از ترکیب موتورهای برقی و بنزینی را نشان می ‌دهد که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳ ثانیه را ممکن خواهد کرد.

نهایت سرعت این خودرو، حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را با تکیه بر باتری‌ های و موتور برقی فراهم کند.

همچنین حالت رانندگی بوست پلاس (Boost+) با فشردن یک دکمه فعال می‌ شود تا شتاب‌گیری ناگهانی در هنگام نیاز راننده ممکن شود.

سوپراسپرت M نکست از نسل جدید چراغ‌های بی.‌ام.‌و مجهز به فناوری ارتباط لیزری (Laser Wire) استفاده می‌کند. این سیستم بنا بر تعریف شرکت سازنده، متشکل از لایه‌ های نازک شیشه ‌ای است که حالتی شبیه به خطوط نوار قلب (ECG) با نمای تیز و چشمگیر فراهم می‌کند.

همچنین یکی از مهم ‌ترین مشخصات ظاهری این محصول در مقایسه با i8 رنگ ‌بندی متفاوت در قسمت‌هایی از بدنه است که علاوه‌ بر سپرهای جلو و عقب رینگ‌ها را هم شامل می‌‍شود.

نمای داخلی M نکست فراتر از بدنه دارای طراحی خلاقانه است. ورود به خودرو از طریق درهای بازشونده با طرح بال پرنده (Gullwing) انجام می‌شود. فرمان، حالت چهارگوش، شبیه به هدایت‌ کننده‌ هواپیما دارد و همراه خطوطی با رنگ نارنجی به‌ کار رفته در بدنه ارایه می‌شود. برای داشبورد، تودری‌ها و کنسول میانی هم، ترکیب چرم و فلز وجود دارد. روی داشبورد، اثری از نمایشگر لمسی نیست اما پشت فرمان، نمایشگرهایی با شفافیت بالا و مشابه فناوری امروزی در نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) دیده می ‌شوند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بی.ام.و. جانشین «BMW i۸» را کنار گذاشت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است