Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«HIS Markit» پیش بینی کرد:

کاهش ۲۲ درصدی فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۲۰

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۶:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۴۲۹۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تولید و فروش جهانی خودروهای سبک در سال 2020 تحت تأثیر شیوع کرونا و کاهش تقاضا با افت قابل توجهی روبه رو خواهد شد.
به گزارش کارپرس، مؤسسه تحلیل بازار «HIS Markit» پیش بینی کرد تولید و فروش جهانی خودروهای سبک در سال جاری بر اثر شیوع کرونا و کاهش تقاضا افت کم سابقه ای را تجربه خواهد کرد.

براساس تحقیقات جدید این مؤسسه پیش بینی می شود فروش جهانی خودروهای سبک در سال 2020 به 69/6 میلیون دستگاه برسد که کاهش 22 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

در همین حال این مؤسسه کاهش مشابهی را برای تولیدات جهانی خودروهای سبک در سال جاری پیش بینی و اعلام کرد تولیدات این محصول امسال به 69/3 میلیون دستگاه خواهد رسید.

طبق گزارش «سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودروهای موتوری» در سال 2019 حدود 87/4 میلیون خودرو سبک در سراسر جهان تولید و عرضه شده بود.

براساس این گزارش، تأثیرات شیوع ویروس کووید 19 بر تقاضای جهانی خودرو شدیدتر از رکود اقتصادی سال 2008-2009 تخمین زده می شود و تردیدهای پیرامون رونق و بهبودی این صنعت همچنان پابرجاست.

طی هفته های اخیر چین شاهد اندکی بهبود صنعت خودرویش بوده در حالی که صنایع خودروسازی سایر کشورهای جهان همچنان در حالت کما به سر می برد.

طبق پیش بینی «HIS Markit» حدس زده می شود فروش چین در سال 2020 به حجم 21/4 میلیون دستگاه برسد که 15 درصد کمتر از سال 2019 است.

در اروپا نیز صنعت خودروسازی همچنان فلج است و پیش بینی می شود فروش این قاره امسال با افت 24/6 درصدی به 15/5 میلیون دستگاه برسد.

در همین حال قاره آمریکای شمالی نیز شاهد افت فروش 26/7 درصدی در سال 2020 خواهد بود.

در آمریکا رکود بازار مصرفی در سال 2020 اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و صنعت خودرو با یک کاهش بی سابقه تقاضا مواجه خواهد شد.

«HIS Markit» انتظار دارد که تدابیر مالی برای جلوگیری از سقوط فروش خودرو در آمریکا کافی نباشد و حجم فروش این کشور طی سال جاری به 12/5 میلیون دستگاه برسد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش ۲۲ درصدی فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۲۰

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است