طی سالهای اخیر، حضور خودروهای برقی در خیابانها رشد سریعی داشته و از آنجا که دولتهای سراسر جهان به تعهدات زیستمحیطی متعهد میشوند، پیشبینی شده است که وسایل نقلیه الکتریکی که زمانی کمیاب بودند، به منظره رایج در جادهها تبدیل شوند.
شرکتهای تویوتا موتور و ایدمیتسو کوسان، شرکت پالایش نفت ژاپنی، برای توسعه و تولید انبوه باتریهای حالت جامد برای خودروهای الکتریکی دست به دست هم دادهاند.
مدیر بازاریابی و بازرگانی شرکت خودروسازی فراری ایتالیا اعلام کرد این شرکت فروش خودروهای اسپورت لوکس خود در آمریکا با ارز مجازی را آغاز کرده و قرار است با توجه به درخواست افراد ثروتمند، این سیاست در بازار اروپا هم اجرا شود.
فروش خودروهای الکتریکی در ایالاتمتحده برای اولینبار در سه ماهه سوم به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید اما سهم بازار در صنعت تسلا به کمترین میزان رسیده است.
میتسوبیشی موتورز آمریکای شمالی (MMNA) گزارش داد فروش خودروهای این شرکت در ایالات متحده در سهماهه سوم سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به تعداد ۲۲هزار و ۱۹۶ دستگاه رسیده است.
فروش نیسان در ایالات متحده طی سهماهه سوم سال ۲۰۲۳ به میزان قابلتوجهی افزایش یافت و به تعداد ۲۰۰هزار و ۳۳۴ دستگاه رسید که ۴۰درصد بیشتر از یک سال قبل است.
بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده در رقابت برای کاهش انتشار کربن، مشوقهایی برای افزایش فروش خودروهای برقی به کار میگیرند که چین سالها از آن استفاده میکرد و به بزرگترین بازار خودروهای برقی روی زمین تبدیل شد.