لوسید قیمت سدانهای برقی را برای مدت محدود در جنگ قیمت خودروهای برقی کاهش میدهد. گروه خودروسازی لوسید، قیمتهای سدانهای لوکس ایر خود را در اوایل این هفته برای مدت محدودی قبل از فصل تعطیلات و با توجه به رقابت شدید و کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش داد.
شرکت خودروسازی نیو اعلام کرد که نیروی کار را کاهش میدهد و ممکن است کسب وکارهای غیر اصلی را برای کاهش هزینهها و بهبود کارایی منحل کند زیرا سازنده خودروهای الکتریکی چینی از اهداف فروش خود فاصله زیادی دارد و زیان این شرکت ادامه دارد.
شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد، فروش خودروهای ولوو در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرد و به ۵۹ هزار و ۸۶۱ خودرو رسید زیرا فروش خودروهای تمام الکتریکی افزایش یافت اما مدلهای هیبریدی کاهش یافت.
حاشیه سود عملیاتی خودروسازی بیامو فراتر از انتظارات بود که با فروش خودروهای تمام الکتریکی حتی با کاهش تقاضا در چین افزایش یافت. به گزارش ایسنا، این شرکت آلمانی اعلام کرد حاشیه سود ۹.۸درصدی را در سهماهه سوم برای تجارت خودروهای لوکس خود ثبت کرده است.
تویوتا در نمایشگاه توکیو کانسپتی به نام FT-Se نمایش داد که به گفته کارخانه قرار است براساس آن یک خودرو اسپرت الکتریکی ساخته شود. مدیر تویوتا میگوید این خودرو شبیه خودروهای اسپرت بنزینی چابک بوده و رانندگی با آن لذتبخش خواهد بود.
مزدا کانسپتی هیبرید-الکتریکی در توکیو نمایش داد که با موتور درونسوز وانکل کار میکند. مزدا براساس این کانسپت که نامش «آیکونیک SP» است در سالهای آینده یک مدل اسپرت جدید تولید خواهد کرد.
دادههای دولتی ژاپن نشان میدهد که خودروسازان این کشور تولید داخلی قدرتمندی برای ماه سپتامبر گزارش کردهاند و در این بین، تیراژ تویوتا موتور ۱۲.۸درصد و هوندا موتور ۲۴.۲درصد در سال افزایش را نشان میدهد.
درآمد سهماهه سوم شرکت فوردموتور نشان میدهد که ضرر و زیان خودروهای برقی رو به افزایش است، موضوعی که عمدتا با کاهش تقاضا و جنگ قیمت خودروهای برقی ارتباط دارد.
با وجود اینکه رالی سوپرشارژ تسلا به دلیل رشد ضعیفتر فروش کاهش مییابد، انتظارات برای بیوایدی(BYD) به عنوان تولیدکننده برتر خودروهای الکتریکی چین به لطف سودهای بیسابقه افزایش مییابد.
شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ماهه خود را مطابق با پیشبینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینههای بالاتر رنج میبرد و با افزایش نرخهای بهره، اعتماد مصرفکننده را کاهش داده است.