یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرارداد جدید پژو با ایران میتواند کمک خوبی برای واردات فناوری و ایمنی و تولید خودروهای بهروز باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرد شرکت رنوی فرانسه و شرکت سایپای ایران در بهمن ماه قرارداد همکاری امضا می کنند.
رئیس شورای رقابت در حالی به تازگی خبر از ورود دوباره این شورا به بازار خودرو داده که خودروسازان خارجی در راه ایران، از وزارت صنعت، معدن و تجارت قول گرفتهاند قیمتگذاری خودرو دولتی نباشد. سه سالی میشود که شورای رقابت اختیار قیمتگذاری خودرو را در دست دارد و در این مدت، حواشی و اصطکاک زیادی نیز میان این شورا با خودروسازان و وزارت صنعت،معدن و تجارت پیش آمد
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: به موضوع تغییرات تعرفه واردات خودرو در سال آینده میتوان از دو منظر منافع دولت و خودروسازان و حقوق مصرفکنندگان نگاه کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه قیمتگذاری بر اساس دستورالعمل این شورا، گفت: خودروسازان تعیینکننده قیمت خودرو خواهند بود و این موضوع را به پژو نیز گفتهایم.
مدیران عامل گروه شرکت های «ولوو» و «اسکانیا» اسفندماه امسال برای شرکت در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران به تهران می آیند.
انتقال تکنولوژی و فناوری در حالی در زمره شروط حضور خودروسازان خارجی به ایران قرار گرفته که به اعتقاد برخی از کارشناسان انتقال فناوری باید از زنجیره قطعهسازی کشور آغاز شود. بارها شنیده شده که حضور سرمایهگذار خارجی باید منجر به ارتقای سطح تکنولوژی و فناوری در صنعت خودرو کشور شود، این در شرایطی است که سطح انتقال این دانش از سوی بسیاری مشتریان خودروهای داخلی مبهم است.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در جلسه امروز اعضا به این نتیجه رسیدند که هنوز بازار خودروهای زیر ۲هزار سی سی انحصاری است،گفت:تا زمانی که وضعیت تعرفه واردات این خودروها اینگونه باشد دستورالعمل قیمت گذاریباید توسط شورای رقابت تعیین شود.
گروه بهمن در حال انجام مذاکرات فشرده با شرکتهای ایسوزو و مزدا است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: قرارداد با پژو باعث افزایش تنوع خودروهای داخلی خواهد شد البته قیمت محصولات جدید بالاتر از قیمت محصولات فعلی خواهد بود.
عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو گفت: خودروسازان غیردولتی پیوستن به سیستم پیامکی تشخیص اصالت خودرو را پیگیری میکنند.
کارشناسان معتقدند خودروهای چینی مونتاژی در ایران ظرف چند سال آینده بخش قابل توجهی از بازار خودروی کشور را از آن خود خواهند کرد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح ستارهدار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت در بین خودروسازان میشود گفت که با توجه به شرایط فعلی و برداشته شدن تحریمها هر طرحی که باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان میشود را باید به فال نیک گرفت.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو اعلام کرد، این شرکت در نظر دارد تا علاوه بر هولوگرام چری، نوعی لیبل هولوگرام را به منظور افزایش امنیت خاطر مصرفکنندگان بر روی قطعات الصاق کند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: تولیدکنندگان خودروهای چینی در کشور باید کیفیت محصولاتشان را ارتقا دهند در غیر این صورت در رقابت با خودروسازان اروپایی عقب خواهند ماند.
با اجرایی شدن یک قانون جدید، بازرسان بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو نظارت خواهند کرد.
چهار شرکت پارس خودرو، سایپا دیزل، سایپا آذین و لیزینگ رایان سایپا با ارسال نامه ای به سازمان بورس به طور همزمان درباره افزایش سرمایه خود شفاف سازی کردند.
در آستانه سفر رییس جمهور اسلامی ایران به پاریس، منابع آگاه به رویترز اظهار کردند ممکن است هیات مدیره خودروساز فرانسوی پژوسیتروئنیک نشست برای بررسی فرصتهای تجاری در ایران برگزار کند.
براساس یک قانون جدید، بازرسان منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تعرفه و هزینههای دریافتی از مصرفکنندگان در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نظارت خواهند کرد.
طبق شرط وزارت صنعت،معدن و تجارت، خودروسازان خارجی در صورتی امکان شراکت با شرکتهای خودروساز داخلی را دارند که 30 درصد از محصولات تولیدی خود در کشور را صادر کنند. این در حالی است که درباره این شرط، چند پرسش و ابهام وجود دارد؛ اول اینکه عدد «30 درصد» بر چه مبنایی لحاظ شده و چرا مثلا کمتر یا بیشتر نیست؟ دوم اینکه خودروسازی ایران کی و کجا توانسته 30 درصد از محصولات تولیدی خود را صادر کند که حالا همین را شرط حضور خودروسازان خارجی در کشور قرار داده است؟ و سوم اینکه چه ضمانتی برای صادرات 30درصدی وجود دارد؟ با وجود این پرسشها و ابهامات اما ظاهرا خودروسازان چندان نگران تحقق شرط 30 درصدی صادرات نیستند.
برند لوکس پژو فرانسه یا همان DS، در شرایطی میهمان بازار خودرو ایران شده که مدیرعامل این شرکت در نشستی مطبوعاتی، موفقیت این برند در بازار ایران را قطعی میداند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور گفت: اگر سیاستهای لازم اتخاذ نشود، لغو تحریمها باعث آغاز سیل واردات و تضعیف صنایع داخلی خواهد شد.
مدیرعامل آذین خودرو از تأسیس یک شرکت قطعهسازی مشترک برای تأمین قطعات خودروهای فرانسوی خبر داد و گفت: در این شرکت مشترک هریک از طرفین ۲۰میلیون یورو سرمایهگذاری کردهاند.
مشخص شد چشم بادامیها خواهان روابط گسترده تری در تجارت و تولید در ایران هستند. در این بین، خودروسازان چینی که طی یک دهه گذشته، کسبوکار خوبی در بازار ایران به راه انداختهاند، نه تنها نمیخواهند این بازار را ترک کنند، بلکه به دنبال گسترش فعالیتهای خود نیز هستند. تا پیش از لغو تحریمها و به دلیل اخباری که در مورد حضور بزرگان صنعت خودرو جهان در ایران منتشر شد، گمان میرفت فعالیت خودروسازان چینی کاهش یابد، با این حال، آنطور که از شواهد موجود برمیآید، آنها قصد ماندن و رقابت با رقبای قدرتمندشان را دارند.
مجری برگزاری نمایشگاه خودرو در کرمان گفت: ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته کرمان 6 تا 9 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، عرضهکنندگان این محصول ملزم به رعایت ضوابط قیمتگذاری سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شدهاند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی از آغاز ثبت نام جایگزین 90 هزار تاکسی فرسوده از 12 بهمن ماه خبر داد.
معاون سرمایه گذاری صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که امسال 20 هزار دستگاه خودرو در نمایندگی ایران خودرو مازندران تولید شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با برداشته شدن تحریمها خودروسازان باید فعالیت خود را بر دو حوزه کیفیسازی و اقتصادیسازی محصولاتشان متمرکز کنند.
در شرایطی که دو سال از ابراز تمایل دولت ایران برای واگذاری سهام خودروسازان کشور به خارجیها میگذرد، بهنظر میرسد چندان ارادهای برای تحقق این اتفاق وجود ندارد و قرار نیست سهامی منتقل شود. دو سال پیش همین روزها بود که حسن روحانی رئیسجمهوری، در اجلاس داووس اعلام کرد دولت ایران حاضر است سهام خودروسازان کشور را در اختیار شرکتهای خارجی بگذارد و در این بین، از خودروسازی نیز بهعنوان کاندیداهای واگذاری سهام یاد کرد.