نوسازی خودروهای فرسوده موضوعی بود که دو تن از اعضای شورا بر سوق دادن منابعی نظیر وام خرید خودرو در این جهت تاکید کردند.
حدود دو ماه دیگر، بخشی از تحریمهای بینالمللی علیه ایران لغو خواهد شد، این در حالی است که هنوز خبری قطعی از حضور خودروسازان خارجی یا عقد قراردادهای قطعی بین شرکتهای خودروساز داخلی و خارجی به گوش نمیرسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تشریح دلایل مشمول شدن فروش برخی خودروهای چینی در طرح فروش خودرو با تسهیلات گفت: در ساخت خودروهای چینی به فروش رفته در طرح مذکور 20 الی 30 درصد از قطعات و تکنولوژی ایرانی استفاده شده است.
دولت یازدهم در حالی بنا دارد برای افزایش رقابت و تولید محصولاتی با درجه کیفی بینالمللی، قطب سوم خودروسازی را در کشور راه بیندازد که به گفته منابع آگاه، در این راستا مذاکراتی با دو شرکت ژاپنی انجام شده است.
سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش و واردات انواع لاستیک و تیوپ را به رعایت 4 شرط ملزم کرد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای خروج کشور از رکود تاکید کرد.
براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معیار لوکس بودن خودرو عمدتا باید روی قیمت آن متمرکز شود که این موضوع در دستور کار کمیسیونهای اقتصادی دولت قرار دارد.
بر اساس بخشنامه گمرکی که در آن انواع سواری رنو مدل 2016 ارزشگذاری شده است، کانگو ساخت فرانسه گرانترین خودرو و فلوئنس ساخت کره جنوبی ارزانترین خودرو رنو است.
در حالیکه برخی از واردات خودرو با ارز مبادلهای خبر داده و نسبت به آن انتقاد کردهاند، رییس سازمان توسعه تجارت این موضوع را رد و تاکید کرد: حدود دو سال است به هیچ عنوان ارز مبادلهای برای خرید خودروهای وارداتی اختصاص داده نشده است.
خودروسازان کشور در حالی بهواسطه تسهیلات 25 میلیونی، میلیاردها تومان به خزانه خود وارد کردند که خود مسوول نهایی وصول چکهای مشتریان بوده و اتفاقا از همین حالا نگران این مساله هستند.
براساس اصلاحیه قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، عرضهکنندگان خودرو باید ریز هزینههای تشکیل دهنده قیمت خودرو را در فاکتور فروش این محصول قید کنند.
رئیس شورای رقابت از سیاستگذاری جدید برای قیمت خودرو در دور جدید برگزاری جلسات این شورا خبرداد.
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از اینکه خودروهای ایرانی قدرت رقابت با خودروهای چینیها را هم ندارند، گفت: وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نمیتواند راهکار موثری برای این صنعت باشد و بهترین راهکار برای صنعت خودروسازی داخلی، واگذاری آن به خودروسازان خارجی است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قرار شد بانکها به خریداران خودرو تسهیلات بدهند که براساس قانون، مالیاتی به این وام تعلق نمیگیرد، گفت: اگر پرداخت این تسهیلات به شکل دیگری باشد، باید آن را بررسی و تصمیم گیری کنیم.
شیوا برای دومین بار رئیس شورای رقابت شد.
رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور گفت: تسهیلات 25 میلیون تومانی آثار کوتاه مدتی خواهد داشت و تسهیلات کم بهره به شرط افزایش کیفیت و کاهش قیمت می تواند گامی سودمند در راستای تحول صنعت خودروسازی باشد.
مدیر عامل ایران خودرو از افزایش گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر خبر داد.
ماجرای پر هیاهوی تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو شاید زودتر از آنچه که تصور می شد به پایان رسید؛ توقفی که دور زدن توافق، از تورم ناشی از طرح در آن پررنگ تر بود.
قائم مقام وزیر صنعت درباره تکلیف ۱۰ هزار خریدار خوروی اضافه بر سازمان، گفت: خودروسازان باید بروند بانکها را قانع کنند که مسئولیت افرادی را که مازاد ثبت نام کرده اند، بپذیرند.
معاون فروش و بازاریابی سایپا از نشست مشترک وزارت صنعت و بانک مرکزی خبر داد و گفت: قرار است در این نشست توافق برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی اعلام شود.
معاون بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو گفت: در طرح تسهیلات 25 میلیونی خودروهای MVM 315 در دو تیپ هاچبک و صندوقدار و همچنین MVM 550 در دو تیپ دندهای و اتومات برای تحویل به مشتریان مدیران خودرو در نظر گرفته شده است.
در حالی تا ظهر امروز 125هزار نفر در طرح فروش خودرو با وام 25میلیون تومانی ثبت کردهاند که براساس اطلاعیه امروز بانک مرکزی سقف فروش 110هزار نفر بوده است بنابراین 15هزار متقاضی در بلاتکلیفی قرار گرفتند.
شرکت ایران خودرو با ارسال اطلاعیهای به تمام نمایندگیهای این شرکت، پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام 25 میلیون تومانی اعلام کرد.
تا ظهر امروز ثبتنام دو خودروساز بزرگ داخلی در طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، از مرز 130 هزار دستگاه عبور کرد. این در حالی است که بانک مرکزی سقف اعتبار این تسهیلات را حداکثر 110 هزار دستگاه اعلام کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان داخلی خواست در همکاری با خودروسازان معتبر جهانی نسبت به انتقال تکنولوژی و تولید خودروهای روز جهان، اقدام کنند.
آمار فروش اعتباری خودروهای ایرانی با تسهیلات ویژه 16 درصدی تقریبا رکورد همه فروشهای خودرو در دنیا را شکسته است؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته، تسهیلاتی بسیار به صرفهتر از این هم بازار خودرو را تکان نمیدهد!
یک کارشناس اقتصادی ارائه تسهیلات خرید خودرو را فرصت طلایی در اختیار خودروسازان دانست و گفت: لازم است خودروسازان از این فرصت استفاده کرده و ضمن خوشقولی در تحویل محصول کیفیت و بهرهوری خود را نیز بالا ببرند.
طرح فروش تسهیلاتی خودرو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که به گفته نمایندگیهای خودروسازان، استقبال عمومی از این طرح، خوب بوده و چند هزار محصول به فروش رفته است.
براساس قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، عرضهکنندگان خودرو موظفند در صورت خرابی و معیوبشدن خودروهای تحت گارانتیشان، خدمات بارگیری و حمل خودرو به تعمیرگاه را به صورت رایگان ارائه کنند.