امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 |
آخرین بروز رسانی: 30-4-1397 / 12:32:09

آخرین اخبار

پربیننده های هفته


دوشنبه 94/11/26 | ساعت: 09:37 | کد خبر: 9301 | سرویس: ملی | ©
پست الکترونیک
چاپ

عضو انجمن قطعه سازان از برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح 14 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

به گزارش کار پرس، حمیدرضا صمدی امروز (یکشنبه) در نشستی خبری بهبود سیستم سوخت رسانی خودروها و کمک به حفظ محیط زیست را از اهداف تولید این کاتالیست عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری این پروژه در مرحله تکمیلی به 20 میلیون یورو خواهد رسید.

کاتالیست ماده ای است که سرعت واکنش های شیمیایی را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می دهد.

وی ابرازامیدواری کرد برنامه سوخت رسانی به جایگاه های عرضه سوخت در سال آینده تغییر کند. البته در حال حاضر نمی توان گفت همه سوخت عرضه شده در کشور دارای استاندارد یورو 4 است ، اما در عین حال نمی توانیم بگوییم بنزین یورو 4 در کشور توزیع نمی شود، زیرا اعداد مربوط به ظرفیت پالایشگاه ها نشان می دهد حدود 70 تا 75 درصد بنزین هشت کلان شهر دارای استاندارد یورو 4 است.

عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه برای عرضه کاتالیست های جدید با شرکت ایران خودرو قرارداد منعقد شده و انعقاد قرارداد با سایپا هم در حال انجام است، گفت: سوخت مصرفی در خودروها باید با سیستم خودرو همخوانی داشته باشد که در این ارتباط، مسئولان دولتی می توانند الزام هایی را مطرح کنند.

صمدی اضافه کرد: زمانی که کاتالیست یورو 6 بر روی خودروها نصب شود، هزینه بر حسب حجم موتور خودرو بین یک هزار تا دو هزار سی سی حدود 40 تا 200 یورو خواهد بود. البته برای بومی سازی تولید سیستم کاتالیست در خودروهای بنزینی و دیزلی، قراردادهایی برای انتقال دانش فنی با شرکت های آلمانی، هلندی و روسی منعقد شده که در مجموع، نصب این سیستم بر روی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به کاهش آلایندگی خودروها کمک خواهد کرد.

وی گفت: این در حالی است که هم اکنون خودروهای دیزلی و حمل و نقل عمومی نه دارای فیلتر دوده هستند و نه سیستم کاهنده آلایندگی اگزوز دارند که این مساله آلودگی هوا را افزایش می دهد.

صمدی افزود: 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد است که 50 درصد آنها فرسوده است و علاوه بر این، یک هزار و 100 دستگاه مینی بوس در این شهر تردد دارند که 95 درصد آنها فرسوده است؛ ضمن اینکه 20 درصد از 80 هزار دستگاه تاکسی در حال تردد در تهران نیز فرسوده هستند و 30 هزار دستگاه خودروی کاربراتوری و 2.3 میلیون دستگاه خودروی سواری فاقد کنیستر در تهران وجود دارد (کنیستر ﻗﻄﻌﻪ ای اﺳﺖ ﮐﻪ روی ﺧﺮوﺟﯽ. ﺑﺎک. ﺧﻮدرو ﻧﺼﺐ و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻮﻗﺖ ﺑﺨﺎر. ات. ﺑﻨﺰﯾﻦ را ﺟﺬب ﻣﯽ ﮐﻨﺪ).

وی افزود: عمر پنج میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو به پایان رسیده و 3 میلیون دستگاه موتورسیکلت غیر استاندارد و آلاینده در تهران تردد دارند که برای رفع مشکل آلودگی هوای شهر تهران باید فکری به حال آنها شود.


منبع: ایرنا
https://goo.gl/7ha8XD


----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.


کد امنیتی
تازه سازی