Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

کولینان رولزرویس و بنتایگای بنتلی در یک قاب

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۷:۵۰ | کد خبر: CP- ۶۴۳۵ | سرویس: مقایسه خودروها
کارپرس:
رولزرویس آزادی‌های کمی را در طراحی جدید SUV از خود نشان داده است. اشرافی بودن شکل و ظاهر آن در پروفایل جانبی، چیزی است که از یک رولزرویس انتظار می‌رود.
به گزارش کارپرس، گروهی از علاقه‌مندان دنیای خودرو بر این باورند که ساخت یک شاسی‌بلند (SUV) از سوی بنتلی با قیمتی حدود 229 هزار دلار آمریکا در سال 2016 حرکتی دیوانه کننده به شمار می‌آید. اینک رولزرویس یک قدم بزرگتر برداشته و شاسی بلندی 325 هزار دلاری در سطح پایه را ارائه کرده است که بنا به ادعایش مجهزترین خودروی آفرودی ساخته شده تا این زمان است. رولزرویس کولینان 2019 خودروی بسیار گرانی است و احتمالا بنتایگا بنتلی همان‌قدر شایسته به نظر می‌رسد. تفاوت‌های این دو خودروی فوق گران در نوع خود نیز جالب به نظر می‌رسد.

 هر دو SUV (خودروهای اسپورت بلند) به سادگی به استایل سنتی خود چسبیده‌اند و تا احترام خود به برندشان را اثبات کنند. کولینان از نمای روبه‌رو دارای جلوپنجره زاویه دار مستطیلی و چراغ‌های جعبه‌ای شکلی است که ذهن را به یاد ظاهر رولزرویس فانتوم می‌اندازد. در این خودرو تمام اجزا در جلو و عقب مانند دریچه‌ها تحت تاثیر شکل‌های جعبه‌ای قرار دارند. اما بنتلی در نگاه اول ظاهر نرمتری دارد و با خطوط غیرتهاجمی موجود روی در موتور، چراغ‌های گرد و جلوپنجره‌ای  مدرن‌تر، از چهره و ظاهر سنتی رولزرویس جدیدتر به نظر می‌رسد. دریچه‌های کوتاه‌تر ظاهر بنتایگا را بسیار رسمی‌تر نشان می‌دهند و زوایای نمای جلو نیز با زوایای مربعی بیشتر حضور اصالت بنتلی را نشان می‌دهد.

moghayese car01

moghayese car02

رولزرویس آزادی‌های کمی را در طراحی جدید SUV از خود نشان داده است. اشرافی بودن شکل و ظاهر آن در پروفایل جانبی، چیزی است که از یک رولزرویس انتظار می‌رود. بنابراین شما در این خودرو شاهد خطوط بدنه محافظه‌کارانه و دستگیره‌های در کنار هستید. شما می‌توانید این خودرو را مجموعه بزرگ جعبه‌ای بنامید. درطرف مقابل بنتایگا به وضوح از خطوط شکسته و پر چین بهره می‌برد. باید به این نکته توجه داشت که کولینان 210.3 اینچ طول دارد و بنتایگا به شکل چشم‌گیری از آن کوتاه‌تر است و طول آن به 202.4 اینچ می‌رسد.

moghayese car03

بنتلیدر مقایسه بخش عقبی این دو خودرو چراغ‌های عقب بنتایگا را بسیار بزرگتر خواهید یافت. ظاهر مربعی شکل کولینان تا نمای عقب ادامه می‌یابد و بنتایگا از خطوط و زوایای نرم خودروی شیشه، چراغ‌ها و زوایای عقب بهره می‌برد. رولزرویس که همچنان جعبه‌ای و مربعی به حرکت خود ادامه می‌دهد، سپر و گلگیرهایی برجسته‌تر از بنتایگا دارد.

moghayese car04

moghayese car05

اما شاید مهم‌تر از طراحی خارجی، فضای داخلی این دو SUV اهمیت دارد. مالکان ثروتمند این خودرو می‌توانند بی حد و مرز به شخصی‌سازی خودرو با توجه به سلایق خود بپردازند. اما تفاوت دو ساختار اصلی در این دو خودرو نیز خالی از لطف نیست. از ویژگی‌های کولینان می‌توان یه یک نمایشگر لمسی و کنترلگرهای اکستیسی در مرکز کنسول اشاره کرد. اما بنتلی در این بخش قدیمی‌تر به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد صفحه نمایش آن از یک مدل ارزان قیمت‌تر گرفته شده است. در کولینان همچنین یک دستگیره گرد به شما در انتخاب حالات و مود رانندگی کمک خواهد کرد.

moghayese car07

moghayese car08


منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کولینان رولزرویس و بنتایگای بنتلی در یک قاب

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است