Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

گیربکس دو کلاچه یا خشک، مسئله این است!

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۶:۵۵ | کد خبر: CP- ۷۱۰۱ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
مصرف سوخت و هزینه استهلاک پایین درکنار امکانات منحصر به فرد و آپشن های خاص، از مهمترین نکاتی است که این روزها خریداران یک خودرو لوکس به آن توجه ویژه ای دارند. این نکات با روند رو به جلو پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی هر روز نوآوری های تازه ای را تجربه می کنند.
به گزارش کارپرس، امروزه در بازار داخلی خودرو کشور هم خریداران خودروها، به دنبال جدیدترین تکنولوژی ها هستند و خودروسازان هم با بکارگیری این نوآوری ها این امکان را به خریداران می دهند که لوکس بودن را به معنای واقعی تجربه کنند. جناب اس7 به عنوان جدیدترین خودروی لوکس در بازار داخلی خودرو کشور این امکان را به خریدارانش می‌ دهد که در کنار بهره‌مندی از آپشن های منحصر به فرد، مصرف سوخت و هزینه استهلاک و نگهداری پایینی را تجربه کنند.

یکی از مهمترین مولفه های یک خودرو لوکس، استفاده از جدیدترین تکنولوژی سیستم انتقال نیرو است که در ترافیک شهرها و سفرهای طولانی مدت، هم راننده و هم سرنشینان آسایش و آرامش را به معنای واقعی تجربه کنند. تازه ترین تکنولوژی در سیستم های انتقال نیرو، گیربکس DCT (گیربکس دو کلاچه) است که جناب اس7 از نوع تر از آن بهره‌مند است. همانطور که از نام این گیربکس نیز مشخص است، این سیستم انتقال نیرو از دو کلاچ استفاده می کند. بدین شکل که یک کلاچ وظیفه تعویض دنده های فرد را دارد و کلاچ دیگر دنده های زوج را بکار می گیرد. این مکانیزم باعث می شود عمل تعویض دنده بدون اتلاف نیرو انجام شود و بالطبع مصرف سوخت نیز به پایین ترین حد ممکن خود برسد. گیربکس های دو کلاچه در دو نوع خشک و تر در بازار حضور دارند.

گیربکس های دو کلاچه خشک به طور ذاتی ناقص هستند و اکنون بسیاری از کمپانی هایی که در محصولات خود از این تکنولوژی استفاده کرده اند به دلیل استهلاک بالا و هزینه نگهداری سرسام آور در حال کنار گذاشتن این مکانیزم در محصولات خود هستند. شاید این تصور وجود داشته باشد که گیربکس های دو کلاچه خشک به دلیل نبود محفظه روغن کارآمدتر هستند. اما این تصور کاملاً اشتباه است. چرا که مصرف صفحه کلاچ در این نوع گیربکس ها بالاست و مالک خودرو می بایست به دفعات برای تعویض مجموعه کلاچ به نمایندگی ها مراجعه کند که این موضوع هزینه نگهداری را بالا می برد.

اما در گیربکس های دو کلاچه تر که جناب اس7 نیز از آن بهره‌مند است به دلیل اینکه مجموعه صفحات در روغن غوطه ور هستند، استهلاک صفحه کلاچ به مقدار قابل توجهی پایین می آید و مالک خودرو می تواند در دراز مدت با هزینه استهلاک پایین از رانندگی با خودروی خود لذت ببرد.  کارمانیا

گیربکس دو کلاچه تر جناب اس7 که با کد BYD6DT35 معرفی شده است، جدیدترین گیربکس دو کلاچه تر در نوع خود بوده که ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت، هزینه نگهداری و استهلاک پایین؛ آسایش و آرامش را در رانندگی برای راننده و سرنشینان آن به ارمغان می‌آورد.




منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گیربکس دو کلاچه یا خشک، مسئله این است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است