Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

چگونه خودرو توقیفی را از پارکینگ ترخیص کنیم؟!

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۵۹۳۵ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
هر خودرویی به دلایل مختلف و رعایت نکردن قانون امکان دارد که توقیف شود و به پارکینگ منتقل شود. از تخلفات رانندگی مانند سرعت بالا و نداشتن مدارک گرفته تا تخلفات دیگری مانند تصادفات و غیره. اما ترخیص خودرو توقیفی مراحلی دارد که شاید برای هرکسی سوال باشد که این مراحل ترخیص خودرو چگونه اند.
به گزارش کارپرس، باید توجه داشت که اگر این مراحل را مطالعه کرده باشید می توانید کارتان را راحت تر کنید و از قبل با برنامه ریزی به ستادهای ترخیص خودرو بروید. خیلی از افرادی که خودروشان توقیف شده است و نسبت و ترخیص آن اقدام می کنند، از مراحل آن خبر ندارند و به گمان اینکه مراحل تمام شده است، با موانعی روبرو می شوند و به دلیل کمبود وقت، ممکن است که این مراحل را به روز دیگری موکول نمایند که جدا از زمان، می تواند هزینه بیشتری هم داشته باشد. در ادامه با این مراحل ترخیص خودرو آشنا شوید.

ترخیص خودرو توقیفی از پارکینگ

افرادی که خودروشان به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث و یا تمدید نکردن آن، توقیف شده است، ابتدا باید به تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نمایند و سپس به مراکز ترخیص مراجعه نمایند.

اگر خودروتان توسط پلیس راهنمایی رانندگی توقیف شده و به پارکینگ برده شده است، ابتدا به همان افسر راننگی باید مراجعا نمایید و پس از ارائه مدارک شناسایی شخصی و شناسایی خودرو به همراه گواهینامه، نامه ارجاع به ستاد ترخیص را دریافت می کنید. سپس از مدارک زیر یک کپی برداشته و به همراه اصل مدارک به ستاد ترخیص شهرستان محل سکونت مراجعه نمایید.

مدارکی که باید همراه داشته باشید عبارتند از، گواهینامه، بیمه نامه شخص ثالث، کارت شناسایی خودرو( بهتر است که برگ سبز خودرو را هم همراه داشته باشید)، کارت ملی مالک خودرو و کارت ملی شخص متخلف. پس از تجمیع این مدارک و گرفتن کپی از هرکدام به ستاد ترخیص بروید. ابتدا باید پوشه تهیه نمایید. این پوشه ها رنگ های متفاوتی دارند که با توجه به نوع و محل تخلف مشخص می شوند. مشخص کردن رنگ پوشه با توجه به دادن برگه راهنمایی رانندگی به فروشنده پوشه مشخص خواهد شد.

توجه داشته باشید که قبل از رفتن به ستاد ترخیص، به مراکز پلیس +10 بروید و از مقدار خلافی خودروتان مطلع شوید. نحوه پرداخت جرایم خودرو هم از طریق دستگاه های خودپرداز بانک ملی و از قسمت پرداخت قبوض به راحتی انجام خواهد شد. کافی است تا به یک خودپرداز بانک ملی یا پاسارگاد بروید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت درج شده در برگه خلافی پلیس +10 را وارد نمایید.

همراه داشتن بیمه شخص ثالث و کپی از آن

اما یکی دیگر از موارد ترخیص خودروی توقیفی از پارکینگ ، داشتن برگه پرداخت عوارض شهرداری می باشد که در ستادهای ترخیص قابل پرداخت می باشند. پس از ارائه تمام این مدارک و کپی از آنها به باجه ستاد ترخیص و پس گذشت نهایت یک ساعت، برگه ترخیص به نام شما صادر می شود که باید با اصل مدرک شناسایی به پارکینگ برده و خودروتان را ترخیص کنید. هزینه یدک کش و هزینه پارکینگ هم در خود پارکینگ قابل پرداخت می باشد. پس دوباره مدارک لازم را مرور کنیم:

مدارک لازم جهت ترخیص خودرو توقیفی از پارکینگ :

    کارت شناسایی خودرو ( کارت ماشین)
    برگ سبز خودرو
    بیمه نامه شخص ثالث
    کارت ملی مالک خودرو
    گواهینامه شخص متخلف
    عدم خلافی جرایم رانندگی
    برگه پرداخت عوارض شهرداری ( در صورت توقیف خودرو در محدوده شهری )
    خرید پوشه
    برگه معرفی به ستاد ترخیص از طرف راهنمایی رانندگی
    برگه جریمه خودرو در زمان تخلف
    کپی از تمام مدارک بالا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چگونه خودرو توقیفی را از پارکینگ ترخیص کنیم؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است