روزگذشته مراسم معرفی تیگو8 در میان اصحاب رسانه و خودرو نویسان انجام شد.
خبرنگاران حوزه خودرو با تمام دقت و دانش خود به بررسی این شرقی تازه وارد پرداختند، به نظر میرسد این خودرو در کوتاه مدت جای مناسبی را در بازار ایران برای خود کسب کند چرا که تمامی امکانات مناسب و مورد پسند راننده و سرنشینان را به بهترین نحو در اختیار میگذارد.
با درنظر داشتن این نکته که اکثر رانندگان در ایران جدای از طراحی و ظاهر خودرو به آپشن های خاص و ایمنی خودرو اهمیت بسیاری میدهند، باید به این نگته توجه داشت که در طراحی کابین داخلی و بدنه تیگو8 از متریال های مناسب و با کیفیت بالا استفاده شده که در نگاه اول متوجه آن خواهیم شد.
هنگام ورود به داخل کابین با طراحی جذابی مواجه میشویم که نشان دهنده دقت و ظرافت در طراحی و مونتاژ این خودرو است همچنین سیستم هولدینگ و فرمانپذیری بسیار نرم و هوشمند این خودرو اولین چیزی است که در هنگام رانندگی با آن مواجه خواهیم شد.
با درنظر داشتن این نکته که تیگو8 از جدیدترین تکنولوژی و شیوه های مهندسی نوین برخوردار است میتواند رقیب سرسختی برای رنو کلوئوس، هیوندا سانتافه، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر و کیا سورنتو باشد.
مشخصات فنی و امکانات تیگو8:
موتور 1/6 لیتری توربو جی دی آی و گیربکس دوکلاچه 7 سرعته
حداکثر قدرت 197 اسب بخار ،حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر
شتاب صفر تا صد 8/9 ثانیه
چراغ های جلوAFS :
بسته به سرعت خودرو و ورودی های فرمان ، سیستم نور پایین را به سمتی هدایت می کند که راننده قصد دارد در آن حرکت کند.
چراغ های جلو ال ای دی
سنسور باران
ورود بدون سوییچ
ابعاد: 1745*1860*4722
رینگ 18 اینچی
باز شدن خودکار درب صندوق عقب با سنسور سوییچ (هنگامی که سوییچ نزدیک حسگر قرار گیرد درب صندوق به صورت خودکار باز می شود)
مساحت پانوراما 1.17 متر مربع
طراحی پانوراما سرنشینان را از آسیب محافظت می کند
آفتابگیر 100% ایجاد سایه کرده و در برابر آفتاب سوزان تابستان محافظت می کند
صفحه نمایش دوگانه
استارت دکمه ای
سیستم صوتی سونی
تعویض دنده به صورت برقی
ترمز پارک برقی و اتوهلد
آینه عقب اتوماتیک ضد انعکاس نور
شارژر بی سیم گوشی
جعبه خنک کننده
تهویه هوا اتوماتیک دو گانه
پنل کنترل تهویه هوا برای ردیف دوم
سیستم تهویه هوا مستقل برای ردیف سوم
دارای 6 ایربگ
سیستم ایمنی ADAS
BSD سیستم نظارت بر نقاط کور شامل (سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن)
نظارت بر شرایط ترافیکی جانبی و عقب در زمان درست ، پیش بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییرلاین و هشدار به موقع به راننده
RCTA سیستم هشدار ترافیکی جانبی
وضعیت ترافیک را در نقطه کور عقب خودرو کنترل می کند. هنگام دنده عقب به صورت عمودی یا مورب ، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه ، آلارم به صدا در می آید
LDW سیستم هشدار خروج از لاین
LKA سیستم نگه داشتن خودرو در لاین
ACC سیستم کروز کنترل تطبیقی:
این سیستم، توسعه سیستم کروز کنترل می باشد. ACC علاوه بر حفظ سرعت تعیین شده توسط راننده ، می تواند فاصله زمانی را با خودروی پیش رو حفظ کند
TJA سیستم کمک در شرایط تراکم ترافیک:
در محدوده سرعت TJA(به طور معمول 0 تا 60 کیلومتر در ساعت) ، هنگامی که علامت گذاری خطوط وجود داشته باشد ، وسیله نقلیه را در لاین خود نگه می دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد ، از موقعیت خودروی جلویی پیروی می کند
ICA سیستم کمکی کروز یکپارچه :
در محدوده سرعت ICA (به طور معمول 60-150 کیلومتر در ساعت) ، هنگامی که علامت گذاری خطوط وجود داشته باشد ، وسیله نقلیه را در لاین خود نگه می دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد ، از موقعیت خودروی جلویی پیروی می کند
IHC سیستم کنترل هوشمند نوربالا:
توصیه می کند بسته به شرایط ترافیکی و محیطی ، نوربالا را فعال و غیرفعال کنید تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید
FCW سیستم هشدار برخورد از جلو
هنگامی که وضعیت به طور پیوسته بحرانی تر می شود ، ابتدا یک پیش هشدار ایجاد می شود ، اگر وضعیت بحرانی همچنان ادامه یابد ، یک هشدار دنباله دار ایجاد می شود
AEB سیستم ترمز خودکار:
در صورت عدم واکنش راننده به هشدار و بحرانی شدن اوضاع ، کاهش سرعت خودکار اعمال می شود
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان