Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان کرد:

تحقق جهش تولید با افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو

جمعه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۵۴۷۳ | سرویس: سایپا
کارپرس:
معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به تحقق جهش تولید در کشور اظهار کرد: تا ۱۵ مرداد تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافت و از ۲۷۹ هزار دستگاه به ۳۳۷ هزار دستگاه رسیده است.
به گزارش کارپرس، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید سایپا، آغاز تولید انبوه ۲ محصول فیس لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید، گفت: اولین صنعتی که در تحریم های جدید، مورد تحریم قرار گرفت صنعت خودرو بود که با بیش از ۳۵ رشته صنعتی مهم و جهانی ارتباط مستقیم دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به وضعیت تولید، تعهدات معوق و خودرو ناقص افزود: تا ۱۵ مرداد تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافت و از ۲۷۹ هزار دستگاه به ۳۳۷ هزار دستگاه رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته تحویل خودرو به مشتری ۲۰۶ هزار دستگاه بود که امسال با رشد ۲۰ درصدی به ۲۴۴ هزار دستگاه رسید.

صادقی نیارکی با بیان اینکه همچنین از تعهدات معوق ۲۰۱ هزار دستگاه تحویل شد بیان کرد: خودرو‌های ناقص کف با ۳۰ درصد کاهش ۱۷۷ هزار دستگاه به ۱۲۰ هزار دستگاه در سال جاری رسید که آمارها بیانگر رشد نسبت به سال گذشته و جهش تولید است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: امسال ۳۳۰ میلیون یورو با قطعه سازان داخلی عقد قرارداد شده که ۶۰ میلیون یورو از قطعات این قرارداد عرضه شده است.

او گفت: محور بعدی ما توسعه صادرات است. استان آذربایجان شرقی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون صادرات داشته و امسال برنامه صادرات ۴ میلیارد دلاری را دارد.

صادقی نیارکی تشریح کرد: ۲ شرکت خودروسازی امسال هر ۲ پلتفرم جدید عرضه می کنند و هر کدام با محصول جدید است و امکان تولید آنها در کشور وجود دارد. این ۲ خودروساز برای بهبود مستمر تلاش می کنند و در تلاش برای توسعه صادرات هستند.برنامه در وزارت خانه صمت بحث تولید خودروهایی است که ۵۰ درصد امکان ساخت داخل آن ها وجود دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: خوشحالیم که وزیری از خود وزارت خانه انتخاب شده است و تشکر از ریاست جمهور داریم و این نشان از اطمینان به این وزارت خانه دارد. محور جهش تولید، توسعه و تعمیق ساخت داخل است و در این راستا میزان ارزبری کاهش یافته است.

وی افزود: ما مخالف رها شدن بازار خودرو و افسارگسیختگی قیمتها هستیم ، از طرفی منطقی سازی قیمت ها برای رضایت تولیدکننده و مشتری مدنظر ما است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحقق جهش تولید با افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است