Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دیدگاه / با توقف تولید پراید

کراس اور SP۱۰۰ سایپا از مهرماه تولید می شود

جمعه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۰:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۵۴۷۲ | سرویس: سایپا
کارپرس:
همزمان با توقف تولید خودروی پراید، کراس اور SP100 سایپا از مهرماه به تولید رسیده و تا پایان سال انبوه سازی می شود.
به گزارش کارپرس، رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت این خودروسازی به همراه آیین خروج پراید از چرخه تولید سایپا، عصر امروز پنجشنبه ۱۶ مردادماه در محل خودروسازی سایپا برگزار شد.

دراین مراسم با حضور خبرنگاران از کراس اور sp100 سایپا که پیشتر مدل سدان آن با نام شاهین معرفی شده بود، رونمایی شد.

همچنین تولید انبوه فیس لیفت دو‌خودروی کوییک اس و ساینا اس سایپا به طور رسمی دراین مراسم آغاز شد.

سلیمانی مدیرعامل سایپا در ابتدای این مراسم بیان کرد: خودروسازی سایپا در سال ۹۸توانست ۵۰درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و به عنوان خودروساز اول کشور مطرح شود.

وی افزود: خودروهای معوقه سایپا تا پایان شهریورماه امسال به طور کامل تحویل خواهد شد.

مدیرعامل سایپا با اشاره به شرایط تحریم وبحران کرونا مطرح کرد: در سال جاری با کاهش هزینه های تولید و با دورزدن تحریم ها توانستیم به اهداف مدیریت تولید دست یافته و علاوه بر خارج کردن پراید از چرخه تولید، دو محصول جدید تا پایان سال ارائه کنیم.

 

معرفی 5محصول تا دوسال آینده

به گفته باقری، تا دوسال آینده ۵ محصول جدید به چرخه تولید رسیده و سایپا با وجود بحران های اقتصادی توانسته از ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است.

وی با اشاره به بدعهدی شرکای خارجی سایپا بیان کرد: ۵۶ هزار نقض تعهد به دلیل شرایط تحریم برای شرکت بوجود آمد اما با اجرای طرح های جدید تا ۸۳درصد آنها را کاهش دادیم.

باقری رونمایی از کراس اور SP100 به عنوان یکی از  مدرنترین خودروهای داخلی یاد کرد و گفت: پلتفرم و ساخت قطعات این خودروی مدرن، از صفر تا صد داخلی بوده و طراحی مگاپلتفرم آن در خودروسازی سایپا و با تکیه بر توان علمی متخصصان داخل کشور صورت گرفته است.

وی افزود: برای انتخاب نام SP100 با فرهنگستان ادب و وزارت ارشاد رایزنی هایی صورت گرفته  قرار است نامی ایرانی و برازنده برای این خودرو معرفی شود.

 

تولید SP100 از مهرماه

سلیمانی در بیان موعد تولید انبوه و پیش فروش این خودرو تاکید کرد: تاکنون ۳ دستگاه از این محصول نمونه سازی شده و ۲۵ دستگاه مهرماه تولید می‌شود و تولید انبوه این خودرو تا پایان سال عملیاتی خواهد گرفت.

به گفته وی، سایپا ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی SP100 و شاهین را در سال آینده خواهد داشت که با توجه به شرایط بازار تقسیم خواهد شد.

 

خداحافظی با پراید 27 ساله

این مراسم که با آیین خداحافظی رسمی پراید پس از 27 سال همراه بود و توقف تولید پراید به طور رسمی اعلام شد. براین اساس تاکنون 6میلیون و 300هزار دستگاه پراید از 5مدل در 11 خط تولید داخلی و خارجی به بازار عرضه شد.

مدیر عامل سایپا در این باره اظهار کرد: تولید پراید با همه خوبی‌ها و بدی‌ها برای همیشه متوقف شد و با گذشت زمان از ظرفیت آن برای تولید محصولات جدید و قابل رقابت با خودرهای روز بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به نگرانی کارگران خط تولید پراید درمورد توقف تولید این خودرو بیان کرد: هیچ نگرانی درباره بیکاری نیروها وجود نداشته و ظرفیتی که برای پراید از دست می رود با تولید انبوه سه خودروی جدید SP100و فیس لیفت های کوییک اس و ساینا اس و نیز سدان شاهین جبران خواهد شد.

 

تولید انبوه شاهین از مهرماه

باقری با بیان اینکه تولید انبوه خودرو شاهین از مهرماه شروع می شود، مطرح کرد: در بحث تولید، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرده ایم ‌و حدود ۹۳ درصد محصولات داخلی هستند ‌ بنا داریم در سال های آینده میزان  داخلی سازی را افزایش دهیم.

 

تولید دو خودروی برقی در سال آینده

سلیمانی در این مراسم از تولید دو خودروی برقی در سال آینده خبر داد و گفت: این دو خودرو با همکاری گروه مپنا و نیروهای مسلح تولید و عرضه خواهد شد تا صنعت خودروی داخلی بتواند رضایت مردم را فراهم کند.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کراس اور SP۱۰۰ سایپا از مهرماه تولید می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است