به گزارش کارپرس، سيدجواد سليماني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در نشست راهبردی جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب که با حضور سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصريح كرد: پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلتفرم پایه N90 بوده و به همین دلیل تولید داخلی خودرو L90 در حال بررسی و پیگیری است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت تلاش بسيار زیادی براي طراحي خودروي ملي صورت داده، افزود: فعاليتي كه براي اين خودرو صورت گرفته به جهت فني ارزش زيادي دارد، اما سئوال اين است پروژهاي كه براي آن اين همه زحمت كشيده شده، چرا هنوز نهايي نشده است.
سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروي طراحي شده دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ توليد شود اما هنوز وضعيت موتور و گيربكس آن مشخص نيست، افزود: زماني كه استراتژي خودروي ملي مشخص و فعاليت براي تحقق آن شروع شد، روند مناسبي براي آن تدوين نشد، زیرا اين پروژه توسط چند دانشگاه دنبال میشد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پيشرفت نكند.
سليماني افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازي صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصي صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبناي N90 استفاده كنيم.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به اينكه دانشگاه علم و صنعت براي پروژه خودروي ملي از نظر نرم افزاري فعاليت سنگيني انجام داده كه قابل تقدير است، گفت: تمام هدف و سعي ما اين است كه خودروي طراحي شده از سوي دانشگاه علم و صنعت اجرايي شود و زمان براي اجراي آن از دست نرود؛ پروژه اي كه به خوبي پيش رفته است را نبايد مسكوت گذاشت.
وي افزود: گروه خودروسازي سايپا با دانشگاه علم و صنعت مذاكرات متعددي انجام داده و چندين زمينه همكاري مشترك مورد بررسي قرار گرفته است و از طرفي قرار شده سايپا از امكانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده كند كه البته اين امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهي هم مي تواند از پتانسيل هاي موجود گروه سايپا بهره ببرد.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: همكاري ديگري كه با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهيم كرد که برمبنای استفاده از نيروهاي نخبه اين دانشگاه در سايپا است؛ از اين رو دفتر مشتركي در سايپا و دانشگاه علم و صنعت تاسيس خواهد شد تا فعاليت هاي توسعه اي را دنبال کند.
سردار امیرعلی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست به بومی سازی صنعت خودروسازی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: باید بومی سازی را به صد درصد برسانیم و از وابستگی رها شویم و در مرحله بعد به کیفی سازی و ارزان سازی بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه فرماندهی و محور اصلی این کار وزارت صمت و خودروسازان هستند، گفت: مسئولان پای کار بیایند و کار را میان شرکت های دانشگاهی، دانشبنیان و... تقسیم کنند. اگر مسیر را درست انتخاب نکنیم، کارمان طولانی می شود. ما در همین دانشگاه، قرارداد ماهواره داریم. یعنی دانشگاه با مصرف کننده قرارداد دارد. بخش خودرو هم باید قراردادش با دانشگاه باشد.
گفتنی است در این نشست فرمانده نیروی هوافضای سپاه به همراه «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی از بخشهای مختلف پژوهشکده مهندسی خودرو این دانشگاه و از خودروی محصول اصلی پلتفرم ملی که در این پژوهشکده تولید شده است، بازدید کرد.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان