Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

با یک تماس، باتری خود را به روز کنید

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۲:۲۹ | کد خبر: CP- ۲۰۳۱۹ | سرویس: امداد خودرو ایران
کارپرس:
یکی از متداول‌ترین مشکلات خودرو، استارت نخوردن آن است. اولین موردی که در استارت نخوردن مورد بررسی قرار می‌گیرد، باتری خودرو است، زیرا انرژی لازم برای حرکت خودرو توسط باتری تامین می‌شود. باتوجه به اهمیت باتری، با بررسی علائم خرابی و اطمینان از غیرقابل استفاده بودن آن می‌توان نسبت به تعویض، اقدام کرد تا از مشکلات بعدی در امان ماند.
به گزارش سرویس دریافت خبر خودروپرس، امدادخودرو ایران مهم‌ترین علائم و عوامل خرابی باتری خودرو را مورد بررسی قرار داده است تا با آگاهی از مشکل پیش آمده، مناسب‌ترین نحوه شناسایی و رفع ایراد را ارائه دهد.

علائم خرابی باتری

 سیاه شدن صفحات

در باتری‌های آب اسیدی که دارای درپوش جهت بازدید خانه‌های باتری می‌باشند، هنگام باز کردن این درپوش‌ها به منظور سرویس‌های دوره‌ای چنانچه هرکدام از خانه‌ها سیاه باشد نشانه خرابی باتری خودرو است.

شارژ نگرفتن

مواردی مانند قطع اتصالات داخلی و استفاده نکردن از باتری به مدت طولانی و سایر از این قبیل مسایل می‌تواند باعث شارژ نگرفتن باتری خودرو شود.

دشارژ

فعال ماندن یک یا برخی از مصرف کننده‌ها در زمان خاموش بودن سوئیچ (برق دزدی) باعث دشارژ شدن باتری خودرو می‌شود.

جوشیدن آب اسیدخانه‌ها

در صورت جوشش آب اسید باتری که به صورت بخار از منافذ باتری در زمان روشن بودن خودرو مشاهده می‌شود، می‌تواند ایراد از خرابی باتری یا شارژ بیش از حد آلترناتور باشد.

بادکردن بدنه باتری

در موارد اتصال کوتاه باتری با شارژ بیش از حد آلترناتور منجربه بالارفتن دمای بیش از حد باتری و در نتیجه متورم شدن بدنه آن می‌شود.

پرنور و کم نور شدن چراغ‌ها

نوسان برق خروجی باتری و آلترناتور می‌تواند باعث پرنور و کم نور شدن چراغ‌های خودرو شود.

نشتی آب اسید

نشتی محلول الکترولیت از خانه‌ها و دیواره‌های باتری از نشانه‌های خرابی باتری بوده و می‌تواند باعث آسیب رساندن به قطعات اطراف باتری شود.

عوامل خرابی باتری

شارژ بیش از حد آلترناتور (دینام)

یکی از عوامل خرابی باتری، شارژ بیش از حد آلترناتور بوده که این مورد می‌تواند باعث سوختن قطعاتی مانند ECU موتور و غیره شود. هنگام روشن بودن خودرو چنانچه متوجه ایراداتی مانند نوسان نور چراغ‌ها و نوسان دور موتور و غیره شده‌اید خودرو را خاموش کرده و از ادامه مسیر خودداری کنید.

استفاده نکردن از باتری به مدت طولانی

ساختار باتری به گونه‌ای است که همواره باید در حالت شارژ و دشارژ قرار گیرد اگر برای مدت طولانی از باتری استفاده نشود باعث خرابی آن می‌شود.

اتصال کوتاه قطبین باتری

اتصال کوتاه ممکن است باعث قطع خانه‌ها و صفحات باتری شود و در مواردی که دمای باتری بالا باشد (استفاده از باتری در مدت زمان طولانی) در صورت اتصال قطبین، احتمال ترکیدن باتری و آسیب دیدن سایر قطعات خودرو نیز وجود دارد.

استفاده از مصرف کننده‌های با آمپر بالا

استفاده از مصرف‌کننده‌هایی مانند سیستم صوتی و چراغ‌های با آمپر بالا و غیراستاندارد می‌تواند باعث خرابی باتری خودرو می‌شود.

علائم و مشکلات فوق را می‌توان با دریافت باتری از شرکت معتبر، مرتفع و در صورت نیاز به بررسی و یا تعویض، از خدمات آن استفاده کرد.

استارت زدن پی در پی

هنگام روشن نشدن خودرو، استارت زدن به صورت متوالی، آسیب احتمالی باتری خودرو را درپی خواهد داشت.

ضربه زدن به باتری

هرگونه ارتعاش و ضربه به باتری می‌تواند اثرات سوء نظیر اتصال کوتاه خانه‌ها و صفحات باتری را به وجود آورد.

ریختن آب جوش در هوای سرد بر روی باتری

به هنگام سرد بودن باتری، سر ریز آب جوش به منظور گرم کردن باتری، باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود و بهترین راه جهت گرم کردن باتری در هوای سرد، روشن کردن یکی از مصرف کننده‌ها مانند چراغ‌های جلو قبل از راه‌اندازی استارت در مدت زمان کوتاه است. سپس اقدام به خاموش نمودن آن و راه‌اندازی استارت می‌کنیم.

انجام ندادن بازدیدهای دوره‌ای

باتوجه به نیاز باتری‌های آب اسیدی جهت بازدید مقدار مایع الکترولیت داخل باتری، انجام سرویس‌های دوره‌ای خصوصاً در هوای گرم الزامی است.

علائم و مشکلات فوق را می‌توان با دریافت باتری از شرکت معتبر، مرتفع و در صورت نیاز به بررسی و یا تعویض، از خدمات آن استفاده کرد.

شرکت امدادخودروایران با تجهیز سبد امدادی خود به باتری استاندارد با قیمت رقابتی در مقایسه با بازار آزاد، به همراه گارانتی معتبر و تست رایگان سیستم برقی خودرو پس از تعویض، در تمام ایام هفته و به صورت شبانه‌روز آماده امدادرسانی به دارندگان خودرو در سراسر کشور است.

شماره سراسری 096440 و وب سایت www.096440.com و اپلیکیشن‌های بسپر و ایساکو درگاه‌های مطمئن و تعریف شده از سوی شرکت امدادخودرو ایران برای دریافت خدمت امدادباتری در سراسر کشور معرفی شده است.

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با یک تماس، باتری خود را به روز کنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است